W ramach realizacji programu MegaMisja ,w świetlicy szkolnej przeprowadzono cykl pięciu zajęć dotyczących tematu: Korzystanie z informacji.

Razem z bohaterami uczniowie:

  • Uporządkowali informacje w Encyklopedii Internetowej
  • Zdobyli umiejętności segregacji informacji
  • Ustalili wiarygodność posiadanych źródeł informacji
  • Uporządkowali zielnik Profesora Florka
  • Przygotowali materiał o zdrowej żywności

Uczniowie zrozumieli sens kodowania i dekodowania informacji; odczytywali piktogramy, rysunki, znaki informacyjne; współpracowali z innymi w grupie; uważnie słuchali wypowiedzi; korzystali z przekazywanych informacji, następnie wyszukiwali niezbędne, do zrealizowania działań, wiadomości. Bardzo chętnie podejmowali działalność twórczą, wykonując tematyczne prace plastyczne. Uczniowie wyszukiwali  w internecie informacje takie jak: położenie wybranych wysp, możliwości wyjazdu do wybranych miejsc, pogodę, krajobraz. Dzieci tworzyły wypowiedzi, dobierając właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych. Razem z Psotnikiem- bohaterem MegaMisji uczniowie weryfikowali wiadomości prawdziwe i fałszywe. Dowiedzieli się skąd można czerpać lub gdzie sprawdzić wiarygodne informacje. Porządkując wiadomości, dzieci klasyfikowały zbiory, tworzyły kolekcje. W trakcie działań dostrzegały wspólne cechy obiektów; prawidłowo grupowały je, tworząc zbiory i nadając im odpowiednie nazwy. Uczniowie uważnie słuchali wypowiedzi i korzystali z przekazywanych informacji, tworząc prezentację o zdrowej żywności. W realizowanych zajęciach korzystali z przekazu medialnego. Aktywnie uczestniczyli w zajęciach dzieląc się swoimi pomysłami. Dzieci wykazały się kreatywnością i wyobraźnią na zajęciach.