Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1 w Osieku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.zspnr1wosieku.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- • zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 1 w Osieku.
- • część z publikowanych plików multimedialnych nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 1 w Osieku.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Monika Rycerz - mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 48 338458112.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Monika Rycerz,
- Adres: ul. Główna 123, 32-608 Osiek,
- mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 1 w Osieku
Budynek Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr1 w Osieku zlokalizowany jest przy ul. Głównej 123 i spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej
Do budynku prowadzą dwa wejścia, wejście główne do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły oraz wejście do Przedszkola Publicznego. Oba wejścia znajdują się od strony ul. Głównej. Ponadto do budynku prowadzi 6 wejść bocznych. Wejście do Przedszkola Publicznego oraz Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły dostosowane jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dziennik podawczy znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego prowadzącego do Szkoły Podstawowej w sekretariacie szkoły. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Szerokość korytarzy parteru, holu umożliwia swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Do części korytarza na parterze prowadzą schody, które można pokonać za pomocą platformy schodowej. W budynku nie ma windy. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze i jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Szkoła posiada pętle indukcyjną, oraz oznaczenia w alfabecie Braille`a.
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla samochodów osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.malopolska.pl/zsn1wosieku,m,354867,raport-dostepnosci.html
-
Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową są przyjmowane przez panią Dyrektor na parterze budynku szkoły.
Osoby głuchonieme, które chcą załatwić sprawy urzędowe, proszone są o zgłoszenie tego faktu w sekretariacie szkoły na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie powinno zawierać wskazanie przez osobę głuchoniemą jednej wybranej metody komunikacji. Wyboru tej metody należy dokonać z poniższych wariantów:
1.Przesłanie pocztą lub osobiste złożenie pisma/dokumentu na dzienniku podawczym szkoły,
2.Przesłanie pisma/dokumentu na numer faksu 338458112
3.Przesłanie pisma/dokumentu na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4.Przesłanie pisma/dokumentu za pomocą platformy e-PUAP,
Szkoła skontaktuje się z osobą głuchoniemą, w sposób, w który został przez nią wybrany, aby ustalić termin realizacji świadczenia.
Informujemy o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno-komunikacyjnej z jakim i zmagają się oni podczas kontaktów z placówką ZSP Nr 1 w Osieku w Sekretariacie Szkoły. - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.