Podziemne przygody i kolorowe konstrukcje

Podczas wspólnej wycieczki szkolnej uczniowie klas pierwszych przeżyli niezwykłą przygodę, odkrywając XIX-wieczne wyrobiska dawnej kopalni węgla, ukryte pod ulicami Zabrza.

Ta wyjątkowa atrakcja w formie zabawy pozwoliła dzieciom wcielić się w rolę górników i poczuć, jak wyglądała praca pod ziemią. W specjalnych roboczych strojach, z kaskiem i lampą, uczestnicy wykonywali różnorodne zadania — urabiali węgiel kilofem, przewozili go drewnianą taczką, cięli drewno oraz brali udział w symulowanej akcji ratunkowej. Była to nie tylko doskonała zabawa, ale i okazja do integracji oraz wspólnego przeżywania emocjonujących chwil.

Po wizycie w kopalni pierwszoklasiści udali się na niezwykłą wystawę zbudowaną z klocków LEGO. Tam mogli podziwiać imponujące konstrukcje i tematyczne makiety Uczniowie mieli również możliwość spróbowania swoich sił w kreatywnym budowaniu z klocków, co było doskonałym uzupełnieniem pełnego atrakcji dnia.

Uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w konkursie plastycznym organizowanym przez KRUS. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na trudną pracę rolnika i związane z nią zagrożenia. Zachęca do przestrzegania zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym oraz profilaktyki zdrowotnej.

Tym razem konkurs przebiegał pod hasłem „Wioski bez troski” i wzięło w nim udział 365 uczestników.
W etapie regionalnym XV Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci I miejsce zajęła Maja Januszewska z klasy III a, II miejsce zajął Wojciech Fudala z klasy Ic, natomiast wyróżnienie zdobyła Agata Jaroszek z klasy IIb.

Możemy być dumni z wyników naszych uczniów, który serdecznie gratulujemy.

 

fot. WB/Powiat Oświęcim

„Bajtel Szychta”

 Uczniowie klas drugich podczas wspólnej wycieczki szkolnej przeżyli niesamowitą przygodę w ukrytych pod ulicami śląskiego miasta, XIX-wiecznych, oryginalnych wyrobiskach dawnej kopalni węgla. 

Ten wyjątkowy event w formie zabawy, pozwolił dzieciom wcielić się w rolę górnika i na własnej skórze odczuć trudy pracy pod ziemią. Prawdziwy strój robotniczy i ekwipunek w postaci kasku z lampą górniczą, wykonywanie różnorodnych zadań, takich jak urabianie węgla kilofem, ładowanie i transport drewnianą taczką, cięcie drewna czy branie udziału w improwizowanej akcji ratowniczej okazały się świetną okazją do integracji grupy.

Po zajęciach w kopalni dzieci wzięły udział w warsztatach rękodzielniczych tworząc indywidualnie komponowane  mydełka, które na pewno przydały się po szychcie.

W drodze powrotnej drugoklasiści wykorzystali praktyczne umiejętności matematyczne samodzielnie zamawiając i płacąc za posiłek- wszyscy poradzili sobie z tym zadaniem znakomicie!

M.Żadło, I.Kruczała, K. Kawczak, A. Turek

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zabawa sztuką"

„Zabawa sztuką” to niepowtarzalny projekt dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, w tym tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

„Zabawa sztuką” bazuje na założeniach Friedricha Froebla, który mawiał: "Naśladujcie myśl, nie zaś formę". I tak uczniowie klasy 2 „a” zrealizowali 5 zadań tegorocznej edycji projektu. Co ważne podczas ich realizacji stawialiśmy na twórcze działanie, ekspresję i kreatywność.

 1. “Laboratorium koloru” - eksperymentowanie z barwą, odkrywanie

odcieni, utrwalenie pojęcia barwy podstawowej i pochodnej.

 2. “Biblioteczka artysty” – poznanie książki “Kolor nieba”autorstwa P. H. Reynolds’a (poradziliśmy sobie nawet ze wspólnym tłumaczeniem jej treści z wersji anglojęzycznej!)

 3. “Szybki obraz” -  duży arkusz papieru, mazaki, kredki i farby. Stworzenie „szybkiego” dzieła inspirowanego twórczością K. Haringa.

 4. “Karty ruchowe” – Wykorzystanie kart ruchowych podczas przerw śródlekcyjnych - wszak „ruch to zdrowie”.

 5. „Idący człowiek” - Alberto Giacometti stworzył słynną rzeźbę, dzieci wykonały własne- co prawda nie z brązu a przy pomocy drucików kreatywnych:)

 Ponadto stworzyliśmy kącik poświęcony niezwykłemu artyście jakim był Pablo Picasso. Poznaliśmy historię jego życia czytając wspólnie książkę z serii „Mali Wielcy”. Dowiedzieliśmy się czym jest kubizm i stworzyliśmy grupowe prace plastyczne właśnie w tym nurcie. 

Podczas realizacji projektu „Zabawa sztuką” łączyliśmy sztukę z kompetencjami kluczowymi. To projekt jedyny w swoim rodzaju, tym bardziej cieszymy się, że i w tym roku udało nam się wziąć w nim udział.

 

M. Żądło

„Pola Nadziei” to akcja, której celem jest edukacja oraz uwrażliwianie społeczeństwa, a szczególnie młodego pokolenia, na potrzeby chorych i umierających. Jej symbolem są żonkile – kwiaty nadziei, miłości, wsparcia dla osób w potrzebie. Fundacja „Pomnik – Hospicjum Miastu Oświęcim” przyłączyła się do ogólnopolskiej kampanii w ramach której zorganizowała konkurs plastyczny „Pola Nadziei – Oświęcim 2025”.

Nasza szkoła wzięła udział w tym przedsięwzięciu. W ramach wewnątrzszkolnych eliminacji wyłoniono najpiękniejsze prace plastyczne, które reprezentowały placówkę. Były to żonkile autorstwa: Igi Tlałki, Klaudii Brandys, Amelii Dubiel, Aleksandry Sznajder, Emilii Kolasy, Mai Michałek. W dniu 29 maja 2025 r. w siedzibie fundacji „Pomnik – Hospicjum Miastu Oświęcim” odbyło się podsumowanie akcji oraz konkursu. Z dumą przyjęliśmy wyniki, bowiem praca Igi Tlałki, uczennicy klasy 3 b, zdobyła III miejsce, natomiast dzieło Aleksandry Sznajder z klasy VII ai – wyróżnienie. Gratulujemy dziewczynom! Życzymy dalszych sukcesów, a także uczestnictwa w tak ważnych inicjatywach.

Bezpieczna droga do szkoły- spotkanie z policjantem.

12 maja 2025 roku uczniowie klas I uczestniczyli w spotkaniu z aspirantem Mariuszem Syrkiem – policjantem Komisariatu Policji w Oświęcimiu. Spotkanie miało charakter prewencyjny i dotyczyło bezpieczeństwa uczniów na drodze idących do i wracających ze szkoły, prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, poruszania się rowerem i hulajnogą, przypomniano numery alarmowe, poruszono temat bezpieczeństwa w domu i szkole. Na spotkaniu uczniowie dowiedzieli się jakie mają prawa i obowiązki w świetle prawa. Prowadzący pogadankę uświadomił uczniom, że mają prawo czuć się bezpiecznie w domu, szkole i na ulicy. Na co dzień mogą liczyć na pomoc ludzi i organizacji, które są do tego powołane. Poruszane tematy cieszyły się dużym zainteresowaniem, o czym świadczą liczne pytania zadawane Policjantowi przez uczniów. Fachowe przeprowadzenie zajęć przez specjalistę przyczyniły się do wzrostu świadomości bezpiecznych zachowań wśród uczniów oraz , mamy nadzieję, że pozytywnie wpłynie na ich zachowanie w szkole i poza nią.

Wychowawcy klas I