Każdy kto lubi czytać, przybył na to święto.  Jedną z atrakcji dnia 29 listopada była „ 23. Komnata tajemnic”, do której prowadziła szafa pełna ubrań. Po ich przekroczeniu witały odwiedzających rekwizyty , które przenosiły  do świata legendarnych opowieści, mitów, powieści,  baśni i bajek. Następnego dnia, 30 listopada,  młodsi czytelnicy spacerowali Aleją bajek, baśni i bajeczek. Tam odgadywali (dzięki zgromadzonym rekwizytom) bohaterów bajek, zapisywali tytuły  i autorów. Na końcu Alei czekały ich dwie niespodzianki: sensoryczny kufer wypełniony pszenicą, w którym ukryte były skarby i baśniowe puzzle.
Innymi działaniami tych dwóch dni  było tworzenie komiksu, pobyt na statku pirackim, obserwacja kosmosu dzięki  lunecie,  wycieczka w wirtualnej rzeczywistości za sprawą okularów VR,  doświadczenia w pracowni biologiczno – chemicznej.

Noc bibliotek to kontynuacja działań , które zostały podjęte w ramach Narodowego  Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego celem jest propagowanie czytania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, a dzięki któremu nasza biblioteka wzbogaciła się o nowe woluminy i  kącik czytelniczy.

„Kiedy wieczór jest zimowy, chaty w śniegu drzemią.

Nastrój dziwny, wyjątkowy, snuje się nad ziemią.

Lecz najmilszy - wigilijny wieczór przed świętami.

Jest tak piękny, taki inny - tak oczekiwany.”

Jasełka, w wykonaniu uczniów trzecich klas, wprowadziły widzów w wyjątkowy nastrój, przypomniały historię narodzin Jezusa. Scenariusz przedstawienia zawierał zarówno biblijne wydarzenia, jak i nawiązywał do zwyczajów ludzi. Na scenie spotkać mogliśmy anioły, diabły, królów, pastuszków, krakowiaków, staruszkę, Marię oraz Józefa z Nazaretu. Wspaniałe dialogi, poruszające pieśni, robiące wrażenie tańce, dźwięk instrumentów: akordeonu, gitary, skrzypiec - to tylko nieliczne zalety występu. Trzecioklasiści zasłużenie otrzymali głośne brawa. Ich występ dopełnili również artyści z starszych klas: Malwina Bogdan, Julia Michalak, Julita Żondlak, Filip Żondlak, Eliasz Bieroński, Nikodem Gros, prezentując zdolności wokalne i instrumentalne. Za całokształt dzieła scenicznego odpowiadały panie: Irena Kruczała, Danuta Morawiec, Katarzyna Kubień. O oprawę muzyczną zadbała pani Bernadeta Stawowczyk-Zemanek. Gratulujemy występu!

Świąteczne Pierniki #Laboratoria Przyszłości

Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż... dlatego uczniowie klas II w minionym tygodniu zabrali się do przygotowania świątecznych wypieków. W pracowni, wyposażonej dzięki urządzeniom z programu Laboratoria Przyszłości, drugoklasiści zamienili się w cukierników i wykonali świąteczne pierniczki. Zajęli się przygotowaniem ciasta, wykrawaniem różnych kształtów, pieczeniem, a następnie dekorowaniem ciasteczek. Pomysłów było mnóstwo! Wykorzystując swoją wyobraźnię, dzieci przyozdobiły pierniki barwnymi posypkami, lukrowanymi pisakami i piankami. W całej szkole unosił się smakowity, korzenny zapach, a pracy towarzyszyło mnóstwo śmiechu. Najlepszą częścią zajęć było oczywiście skosztowanie przygotowanych wypieków. Kulinarna zabawa sprawiła uczniom wiele radości, a jednocześnie w sposób miły i praktyczny pozwoliła na utrwalenie tradycji świątecznych.

W ramach Narodowego Programu Czytelnictwa klasa III a realizuje projekt „Lubimy czytać”.  Uczniowie prezentują w klasie swoje ulubione książki w taki sposób, aby zachęcić kolegów do ich przeczytania. Następnie czytają rówieśnikom ulubiony fragment lektury, który może zaciekawić,  rozpalić wyobraźnię, czy wzbudzić emocje. Być może wśród prezentowanych książek znajdzie się właśnie ta inspirująca i zajmująca lektura, która rozbudzi w nich czytelniczą pasję.

Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem, a największą frajdę sprawia dzieciom czytanie rówieśnikom, którzy są wdzięcznymi słuchaczami i nie żałują czytającym braw.

PROJEKT CZYTELNICZY – KLASA III B

Uczniowie klasy III b realizując projekt czytelniczy ujawnili niezwykłe talenty i możliwości.

W roku szkolnym 2021-2022 realizując innowację pedagogiczną „ Czytanie jest coll” założyli  dzienniczek lektur, który zawiera zapiski o każdej przeczytanej książce. Są w nim zawarte wszystkie informacje potrzebne do tego, aby później zidentyfikować książkę. W prowadzeniu zeszytu lektur nie ma żadnych ograniczeń. Może zawierać rysunki, opisy bohaterów, notatki, osobiste refleksje oraz ocenę książki.

To świetna pomoc nie tylko w szkole, ale jest też uzupełnieniem domowego czytania.

Uczniowie prowadząc lekturnik rozwijają zdolności plastyczne –urozmaicają każdy opis, streszczenie ilustracją, logiczne myślenie i kreatywność, motywację do czytania. Każdy uczeń uczy się argumentować swoje decyzje, musi przecież zdecydować czy dana książka mu się podobała i dlaczego.

Zeszyt lektur uwidacznia postępy uczniów w nauce czytania. Pomaga nie tylko zapamiętać, jakie tytuły uczeń przeczytał, ale systematyzuje wiedzę, jaką zdobył z lektur.

Dzienniczki lektur uczniowie klasy III b będą prowadzić do końca roku szkolnego.

„O nic nie pytam, po prostu czytam” to nazwa projektu, jaki realizowała klasa II b w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie na zajęciach poznali zalety czytania książek, dowiedzieli się, co to znaczy być dobry czytelnikiem oraz uzupełniali miesięczne dzienniczki czytelnicze. Klasową dekorację wzbogaciły prace drugoklasistów przedstawiające ulubionego bohatera z książki oraz „mądre sówki” wykonane na warsztatach z Biblioteką Pedagogiczną. Powstał również kącik książek, w którym znalazły się lubiane publikacje przez uczniów. Podczas wycieczki do Bajki Pana Kleksa dzieci podążały za tropem lektury i rozwijały swoją wyobraźnię, wykonując poszczególne zadania. Były to wspaniałe doświadczenia, sprzyjające kształtowaniu nawyków i zainteresowań czytelniczych.