- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 424
Przygoda z przyrodą – gra terenowa „ Zoom na przyrodę"
W piątkowe przedpołudnie, 20 września, nasza szkoła stała się pierwszą z kilku baz do pokonania przez uczestników gry terenowej „Zoom na przyrodę". Do rywalizacji stanęło 21 drużyn – oddziałów klasowych. a ich zadaniem było zaliczenie jak największej liczby baz i zdobycie cennego skarbu – rośliny doniczkowej.
Zawodnicy mieli do wykonania zadania, wykorzystując wiedzę ekologiczną, spostrzegawczość i kreatywność. Zmagali się m.in. z dopasowaniem ptaków do ich gniazd, rozpoznawaniem grzybów jadalnych i trujących, rozpoznawaniem drzew, rozpoznawaniem zwierząt po opisie i wyglądzie. Po przejściu całej trasy każda klasa otrzymała dar natury- wybraną przez siebie roślinę, która będzie upiększała hol szkoły i przypominała o nietypowej lekcji przyrody.
Pomimo mody na gry z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, ta propozycja wciągnęła uczestników, którzy mogli liczyć tylko na swoją pamięć i wiedzę. Gra przebiegała według pomysłu nauczycielki biologii pani Ilony Cybuch i została zrealizowana w ramach projektu ekologicznego - Akademia Przyrody realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku we współpracy z WFOŚiGW w Krakowie.
“Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”
⎼ koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł
⎼ kwota dotacji : 43.503,00 zł
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 446
JADALNA FLAGA
Nauka przez zabawę jest jedną z najlepszych form edukacji Jakie zatem działania należy podjąć aby uczniowie mogli uczyć się w ten sposób? Tak aby przyniosło to najwięcej korzyści?
Przeprowadzony w ramach zajęć geografii w klasach ósmych projekt „Jadalna flaga”, uświadomił uczniom, że można poszerzać wiedzę w różny sposób. Młodzież przekonała się, że z jedzenia można zrobić wszystko, nawet flagę. Zadanie było proste i polegało na wykonaniu jadalnej flagi dowolnego państwa Azji ze zdrowych artykułów. Pod nóż poszły różne warzywa i owoce, produkty surowe i gotowane. Projekt sprawił uczniom wiele radości, zabawy a także rozbudził ich kreatywność.
Zapraszamy do wspólnej podróży po Azji 😊
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 370
PALCEM PO GLOBUSIE – ZAJĘCIA W EKOPRACOWNII
Globus to trójwymiarowy model Ziemi, wyjątkowa pomoc do nauki geografii, która ułatwia uczniom poznawać świat w domu i w szkole. Ponieważ jest kulisty może przedstawiać cechy powierzchni, kierunki i odległości dokładniej niż płaska mapa.
O tym jak w prosty sposób nauczyć się współrzędnych geograficznych wybranych miejsc na świecie a także, gdzie znajduje się dane państwo mogli przekonać się uczniowie naszej szkoły na ostatnich lekcjach geografii. Praca z globusem jest łatwa i przyjemna a wiedza, która pozostanie w głowach młodych ludzi – bezcenna.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 372
AKADEMIA PRZYRODY W SZKOLE PODTSTAWOWEJ NR 1 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁLY
“Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”
⎼ koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł
⎼ kwota dotacji : 43.503,00 zł
W Szkole Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku utworzono długo wyczekiwany zakątek naukowy „ Akademię Przyrody”.
Ta wyjątkowa przestrzeń edukacyjna powstała dzięki udziałowi szkoły w Programie Priorytetowym „ Edukacja Ekologiczna” .
Utworzono zewnętrzną - strefę doświadczeń i zabaw z ekologią dla wszystkich uczniów. Jest to miejsce eksperymentów i poznawania środowiska przyrodniczego. Ekopracownia jest położona na reprezentacyjnym terenie za szkołą. Zagospodarowano teren drzewami liściastymi, zakupiono ławostoły z grami edukacyjnymi " Ekologia", " Bądż eco" oraz " Zgadywanki przyrodnicze". Ponadto zamontowano labirynt edukacyjny zewnętrzny pt. „ Czyje to gniazdo? W ramach zadania zakupiono zestawy doświadczalne badające jakość powietrza, gleby, energii odnawialnej oraz gry korytarzowe.
Dzięki zaangażowaniu dyrektora, nauczycieli oraz wsparciu finansowemu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie , miejsce to stało się przestrzenią, w której natura łączy się z edukacją. Ten nowatorski w naszej gminie zielony zakątek ma na celu nie tylko podniesienie estetyki terenu szkolnego, lecz przede wszystkim rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w ochronie środowiska.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 363
„Akademia Przyrody” – warsztaty ekologiczne
„ Bio-zakręceni, czyli przyrodnicy w akcji”
“Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”
⎼ koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł
⎼ kwota dotacji : 43.503,00 zł
Akademia Przyrody jest to projekt ekologiczny realizowany przez Zespół Szkolno- Przedszkolny w Osieku we współpracy z WFOŚiGW w Krakowie. W ramach projektu we wrześniu br. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Głębowicach uczestniczyli w warsztatatch ekologicznych „ Bio-zakręceni, czyli przyrodnicy w akcji”.
Dzieci i młodzież podczas trwania warsztatów wykonali doświadczenia z różnych dziedzin nauk przyrodniczych. m.in. poszukiwano witaminy C w produktach spożywczych, izolowano barwniki roślinne z liści i kwiatów, badano oddychanie organizmów prostych i złożonych. Uczestnicy byli aktywni i zaangażowani w proces badawczy - obserwowali, wykonywali pomiary i eksperymentowali. Prowadzący natomiast wspierał ich wysiłek oraz działania eksploracyjne, służył pomocą przy formułowaniu pytań i samodzielnym poszukiwaniu odpowiedzi.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 407
ZSP Nr 1 w Osieku na EuroWeeku w Dusznikach- Zdroju
W pierwszych dniach września uczniowie z klas piątych naszej szkoły uczestniczyli w 5-cio dniowym wyjeździe edukacyjnym EuroWeek - Szkoła Liderów w Dusznikach-Zdroju. Głównym celem projektu było zwiększenie umiejętności językowych uczestników poprzez udział w różnorodnych warsztatach. Zajęcia były prowadzone w języku angielskim przez wolontariuszy z różnych krajów, takich jak Polinezja Francuska, Bangladesz, Gruzja czy Kolumbia. W projekcie uczestniczyli też uczniowie z innych szkół, zatem nasi wychowankowie mieli też okazję do integracji z rówieśnikami.
Była to nauka zupełnie inna niż w szkole - zeszyty zostały w domach, a dzieci uczyły się, przygotowując prezentacje czy odgrywając scenki – cały czas w języku angielskim. Podczas EuroWeeku, uczniowie mogli pracować w grupach , przygotowywać i przedstawiać prezentacje . Uczyli się również otwartości wobec innych kultur, ciekawości świata, czy tolerancji.