- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1153
Osiek w barwach jesieni
Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy brali udział w konkursie fotograficznym „Osiek w barwach jesieni” organizowanym w naszej szkole.
Celem konkursu było rozwijanie aktywności twórczej dzieci, zachęcenie do ukazania walorów przyrodniczo – krajobrazowych w okresie jesieni, upowszechnianie fotografii jako dziedziny sztuki oraz rozwijanie pasji fotograficznej.
Z pośród wszystkich autorów fotografii jury wyłoniło laureatów.
W kategorii klas I-III nagrody zdobyli:
- Miejsce I – Dominik Serwa
- Miejsce II – Dominik Michalak
- Miejsce III – Szymon Kwiatkowski
W kategorii klas IV - VI nagrody zdobyli:
- Miejsce I – Oliwia Szczurek
- Miejsce II – Julita Żondlak
- Miejsce III – Roksana Skibińska
W kategorii klas VII – VIII nagrody zdobyli:
- Miejsce I – Michał Nycz
- Miejsce II – Matylda Kacorzyk
- Miejsce III – Gabriela Rola
Wszystkim gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1258
Udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”
W dniu 10 listopada 2022 roku po raz piąty wzięliśmy udział w akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła do Hymnu”. Akcja wspólnego śpiewania hymnu w szkołach w przeddzień 11 listopada została zapoczątkowana w setną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości. W naszej szkole oraz przedszkolu od wielu lat prowadzone są działania wychowawcze mające na celu kształtowanie i rozwijanie u uczniów patriotycznych postaw: miłości do Ojczyzny oraz szacunku do naszego dziedzictwa kulturowego.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1621
„Miej serce i patrzaj w serce”
Przedstawienie z okazji 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości
Rok 2022 został ogłoszony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Rokiem Romantyzmu Polskiego. W stosownej uchwale czytamy: „ Literatura i kultura polskiego romantyzmu ukształtowały wymiar i profil duchowy Polaków”. Ta epoka jako pierwsza musiała się zmierzyć z utratą przez Polskę niepodległości, a tym samym z zagadnieniem, jak za pomocą ojczystego języka nie tylko zachować narodową tożsamość, a więc tradycję, kulturę i pamięć o historii, ale przede wszystkim wzmocnić ducha patriotyzmu i wartości, które stale będą motywować Polaków do podejmowania próby przywrócenia ojczyźnie wolności. „To romantyzmowi zawdzięczamy wypracowanie najważniejszych cech pozwalających nam przetrwać nawet najdramatyczniejsze próby zniszczenia narodu: honor, waleczność, miłość do rodzinnej ziemi, przywiązanie do tradycji, empatia wobec losu innych i gotowość do ofiar, otwartość na inne kultury i przywiązanie do wolności” – pisze dalej polski ustawodawca.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1277
# laboratoria przyszłości – Okulary VR
wirtualny świat na lekcjach historii
W środę 9 października klasa 8 c wzięła udział w wyjątkowej lekcji historii, a to za sprawą okularów ClassVR, które przeniosły ich na front I wojny światowej.
Uczniowie wybrali się w wirtualną podróż do okopów. Film ten pokazał jak wyglądało życie w okopach bitwy pod Sommą. Wszystko to mogli przeżyć dzięki narzędziom, w jakie wyposażona jest pracownia VR za sprawą programu ,,Laboratoria przyszłości.”
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1209
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYCTELNICTWA
26 października 2022r. klasa 8d uczestniczyła w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Podczas długiej przerwy uczniowie przebrani za bohaterów wybranych utworów: "Balladyna", "Tajemniczy ogród", "Harry Potter", "Opowieść wigilijna" oraz "Czerwony Kapturek"- chodzili po korytarzach szkolnych. Zadawali pytania dotyczące znajomości treści prezentowanej książki.
Mamy nadzieję, że tym sposobem prezentacji lektur zachęcili uczniów do sięgnięcia po książkę.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 1566
Dnia 26.10.2022 r. nasza szkoła brała udział w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji „Przerwa na czytanie” – bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie odbyło się w ramach kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”. W akcji wzięła udział cała społeczność szkoły. Razem 404 osoby.
Każdy z uczestników przyniósł z domu lub wybrał z biblioteki szkolnej swoją ulubioną książkę. W biciu rekordu wzięły udział wszystkie klasy. Najmłodszym uczniom (nie umiejącym samodzielnie czytać) głośno czytali wychowawcy. Chętne dzieci z młodszych klas przybyły do szkoły przebrane za ulubione postacie z bajek. Przerwy międzylekcyjne spędzano na czytaniu. Czytano więc w klasach, na korytarzu, na sali gimnastycznej
i oczywiście w bibliotece. Na jednej dłuższej przerwie wszyscy razem zebraliśmy się na sali gimnastycznej, aby tam wspólnie zintegrować się
i podjąć wyzwanie jakim było bicie rekordu w czytaniu na przerwie.
Uczestnicy z zainteresowaniem czytali książki. Wszystkim spodobała się świadomość, że uczestniczą w międzynarodowym biciu rekordu czytania wspólnie z rówieśnikami z Polski i innych krajów,
Dziękujemy wszystkim za wspaniałe zaangażowanie i wspólnie spędzony czas z książką.