- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 375
Gry Bez Prądu- integracja klasowa!
Co rocznie w naszej szkole organizowane są zajęcia, gdzie wszyscy uczniowie korzystają
z bogatej kolekcji gier planszowych jednocześnie się integrując.
Gry planszowe to przede wszystkim:
- Ukojenie nerwów – jest to świetny sposób na oderwanie się od problemów dnia codziennego;
- Trening dla mózgu – tak jak nasze ciało reaguje pozytywnie na ruch, także mózg potrzebuje wyzwań i stymulacji;
- Zdrowa rywalizacja i umiejętność współpracy – gry planszowe stanowią świetne źródło nauki zdrowego współzawodnictwa;
- Nowe przyjaźnie – to świetna okazja na bliższe poznanie kolegów i koleżanek z klasy.
Chcemy Was przekonać, że planszówki są dla każdego. Chcemy edukować i pokazywać niepowtarzalne mechanizmy rozgrywki, piękne światy. Dziękujemy wszystkim wychowawcom za zaangażowanie i współpracę w tą inicjatywę.
Pedagog i Psycholog
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 369
Utalentowane recytatorki
Dwie uczennice naszej szkoły, Tina Prysvitla (kl. 4a) i Sofia Prysvitla (kl.7c) wzięły udział w XII Festiwalu Młodego Aktora, organizowanym przez Dom Kultury w Kętach w kwietniu br. Festiwal obejmuje trzy konkursy: Turniej Interpretacji Bajki i Baśni, Turniej Recytatorski i Turniej Teatralny.
Tina wzięła udział w Turnieju Interpretacji Bajki i Baśni, wcielając się w rolę mitologicznej Kory-Persefony. Ten występ przyniósł jej wyróżnienie.
Sofia natomiast w Turnieju Recytatorskim zaprezentowała dwa utwory: Tren VII Jana Kochanowskiego (poezja) oraz fragment książki Beaty Andrzejczuk Pamiętnik nastolatki (proza) i zdobyła III miejsce.
Warto dodać, że do konkursu zgłosiło się łącznie 94 uczestników z 22 miast i wsi Małopolski i Śląska, takich jak: Andrychów, Bielany, Chocznia, Chorzów, Czaniec, Głogoczów, Grojec, Kęty, Komorowice, Łęki, Nowa Wieś, Osiek, Sułkowice, Targanice, Tłuczań, Siemianowice Śląskie, Stanisław Dolny, Wadowice, Wilamowice, Witanowice, Woźniki, Zasań. Dzieci i młodzież reprezentowały zarówno ośrodki kultury, jak i szkoły podstawowe i średnie. Przesłuchania trwały dwa dni.
Sofii i Tinie serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnych konkursach!
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 543
Szkolne obchody 233 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
W poniedziałek, 29. kwietnia społeczność szkolna uczciła 233. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Z tej okazji uczniowie wzięli udział w patriotycznym karaoke, układali puzzle tematyczne oraz grali w planszówki historyczne, pokonali tor przeszkód, czytali fragmenty utworów literackich w ojczystym języku po to, aby przypomnieć sobie, jak ważną rolę i znaczenie mają słowa OJCZYZNA i PATRIOTYZM oraz to, czym jest WOLNOŚĆ. Poza tym tę rocznicę postanowiliśmy uczcić nietypowym strojem. Można było zobaczyć barwy narodowe, czy strój „galowy”.
Sądzimy, że tak aktywne świętowanie przysporzyło wszystkim wiele dobrej zabawy!
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 477
Warsztaty z dietetykiem w ramach „ Programu dla szkół”
5 i 8 kwietnia uczniowie klas trzecich, czwartych oraz piątych wzięli udział w warsztatach z panią dietetyk Edytą Harmatą. W pierwszej teoretycznej części prowadząca rozmawiała z uczniami na temat wpływu prawidłowego odżywiania na zdrowie, samopoczucie i rozwój człowieka. Dzieci chętnie podejmowały dyskusję, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami, zadawały pytania.
W części praktycznej wiele satysfakcji sprawiło uczniom wspólne przygotowanie koktajlu owocowego, kanapek z twarożkiem i chipsów warzywnych. Warsztaty zakończyła degustacja przygotowanych posiłków. Od pani prowadzącej każda klasa otrzymała w upominku zestaw do zakładania ogródka klasowego oraz bio mleko.
Mamy nadzieję, że udział w zajęciach przyczyni się do podniesienia świadomości na temat właściwego odżywiania oraz wpłynie na kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. „Program dla szkół” to unijny projekt koordynowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który polega na dostarczaniu dzieciom owoców, warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych. Dzięki temu dzieci od najmłodszych lat poznają smaki zdrowych przekąsek.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 458
XXVII MIĘDZYNARODOWY EKUMENICZNY KONKURS WIEDZY BIBLIJNEJ „JONASZ”
MAMY FINALISTÓW !
Jak co roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Konkursie Wiedzy Biblijnej. Główną ideą konkursu jest poznawanie Słowa Bożego, rozumienie tekstu biblijnego i zachęta, aby zgodnie z tym słowem żyć. W tym roku szkolnym tematem jest Ewangelia wg Św. Jana.
Organizatorem Konkursu jest Diecezja Bielsko-Żywiecka i Towarzystwo Katechetyczne „Jonasz” ze Skoczowa. MEKWB „Jonasz” ma od początku charakter ekumeniczny i międzynarodowy (jest prowadzony także w Republice Czeskiej).
9 kwietnia 2024 r odbył się etap rejonowy, do którego dostało się dwoje naszych uczniów z klasy 7b: Olga Kańtor i Karol Kozieł. Oboje przeszli do finałowego etapu konkursu, który dobędzie się 7 maja 2024 w Bielsku Białej.
Gratulujemy naszym finalistom i życzymy im dalszych sukcesów.
Powodzenia!
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 529
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
Tegoroczne obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu przebiegały pod hasłem – „Z AUTYZMEM NA TY”. Nasza społeczność szkolna solidaryzując się z osobami dotkniętymi autyzmem, „zaświeciła na niebiesko”, zakładając ubrania w tym kolorze.
Różnorodne aktywności uczniów miały na celu ukazanie namiastki potrzeb, zrozumienia i akceptacji osób z autyzmem. Wzbogaciły wiedzę na temat autyzmu i funkcjonowania osób ze spektrum. Budując społeczną świadomość na temat autyzmu zwrócono uwagę na empatię i tolerancję dla odmiennych potrzeb osób ze spektrum.
Uczniowie w czasie wspólnych działań i zaproponowanych aktywności na świeżym powietrzu mieli możliwość dostrzeżenia różnorodnych potrzeb swoich rówieśników w środowisku szkolnym. Społeczne interakcje na boisku pozwoliły zrozumieć choć trochę trudności w działaniach osób z autyzmem: relacje, komunikacja, zmysły, elastyczność zachowania. Umiejętność otwierania się na innych, zainteresowanie drugim człowiekiem oraz wsparcie umożliwiają łatwiejsze funkcjonowanie w życiu społecznym. Razem kształtujemy właściwe postawy prospołeczne, które pozwolą lepiej zrozumieć odmienne zachowania i reagować adekwatnie w danej sytuacji.
Rozumienie autyzmu jest kluczowe dla rodziców, rodziny, opiekunów, nauczycieli, specjalistów, którzy chcą pomóc i wspierać osoby z autyzmem. Wszystkie podejmowane działania zmieniają sposób postrzegania osób ze spektrum w społeczeństwie.