W naszej szkole w tym roku  powstał „muzyczny kącik” . W sąsiedztwie muzycznej sali, na holu stoi nowe, piękne, białe cyfrowe pianino, na którym może zagrać każdy uczeń naszej szkoły.  W naszej społeczności jest wielu uczniów , którzy uczą się gry na tym instrumencie. W wolnej chwili (na przerwie, przed lekcjami lub po) mogą skorzystać z możliwości ćwiczenia. Do dyspozycji są też słuchawki, dzięki czemu grający może  skupić się na swojej grze i nie przeszkadzać innym w lekcjach. Regulamin korzystania z instrumentu wywieszony jest na drzwiach sali nr 30.

Pomysłodawcą tego miejsca jest Filip Mozołowicz, uczeń klasy VIII, który jest wielkim pasjonatem gry na pianinie i każdą wolną chwilę poświęca na ćwiczenie. 
To wspaniale, że w naszej szkole uczniowie mogą rozwijać swoje muzyczne talenty
i swoje pasje!

Przygoda z przyrodą – gra terenowa   „ Zoom na przyrodę"

W piątkowe  przedpołudnie, 20 września,  nasza szkoła stała się pierwszą z kilku  baz do pokonania przez uczestników gry terenowej „Zoom na przyrodę". Do rywalizacji stanęło 21 drużyn – oddziałów klasowych. a ich zadaniem było zaliczenie jak największej liczby baz i zdobycie cennego skarbu – rośliny doniczkowej.

Zawodnicy mieli do wykonania zadania, wykorzystując wiedzę ekologiczną, spostrzegawczość i kreatywność. Zmagali się m.in. z dopasowaniem ptaków do ich gniazd, rozpoznawaniem grzybów jadalnych i trujących, rozpoznawaniem drzew, rozpoznawaniem zwierząt po opisie       i wyglądzie. Po przejściu całej trasy każda klasa otrzymała  dar natury- wybraną przez siebie roślinę, która będzie upiększała hol szkoły i przypominała o nietypowej lekcji przyrody.

Pomimo mody na gry z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, ta propozycja wciągnęła uczestników, którzy  mogli liczyć tylko na swoją pamięć i wiedzę. Gra przebiegała według pomysłu nauczycielki biologii pani Ilony Cybuch i została zrealizowana w ramach projektu ekologicznego - Akademia Przyrody realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 1 im. Władysława Jagiełły  w Osieku we współpracy z WFOŚiGW w Krakowie.

 

“Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”

koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł

kwota dotacji : 43.503,00 zł

JADALNA  FLAGA

Nauka przez zabawę jest jedną z najlepszych form edukacji Jakie zatem działania należy podjąć aby uczniowie mogli uczyć się w ten sposób? Tak aby przyniosło to najwięcej korzyści?

Przeprowadzony w ramach zajęć geografii w klasach ósmych projekt „Jadalna flaga”, uświadomił uczniom, że można poszerzać wiedzę w różny sposób. Młodzież przekonała się, że  z jedzenia można zrobić wszystko, nawet flagę. Zadanie było proste i polegało na wykonaniu jadalnej flagi dowolnego państwa Azji ze zdrowych artykułów. Pod nóż poszły różne warzywa i owoce, produkty surowe i gotowane. Projekt sprawił uczniom wiele radości, zabawy a także rozbudził ich kreatywność.

Zapraszamy do wspólnej podróży po Azji 😊

PALCEM PO GLOBUSIE – ZAJĘCIA W EKOPRACOWNII

Globus to trójwymiarowy model Ziemi, wyjątkowa pomoc do nauki geografii, która ułatwia uczniom poznawać świat w domu i w szkole. Ponieważ jest kulisty może przedstawiać cechy powierzchni, kierunki i odległości dokładniej niż płaska mapa.

O tym jak w prosty sposób nauczyć się współrzędnych geograficznych wybranych miejsc na świecie a także, gdzie znajduje się dane państwo mogli przekonać się uczniowie naszej szkoły na ostatnich lekcjach geografii. Praca z globusem jest łatwa i przyjemna a wiedza, która pozostanie w głowach młodych ludzi – bezcenna.

AKADEMIA PRZYRODY W SZKOLE PODTSTAWOWEJ NR 1 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁLY

 “Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”

koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł

kwota dotacji : 43.503,00 zł

W Szkole Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku utworzono długo wyczekiwany zakątek naukowy „ Akademię Przyrody”.

Ta wyjątkowa przestrzeń edukacyjna  powstała dzięki udziałowi szkoły  w Programie Priorytetowym  „ Edukacja Ekologiczna” .

 Utworzono zewnętrzną - strefę doświadczeń i zabaw z ekologią  dla wszystkich uczniów. Jest to  miejsce eksperymentów i  poznawania środowiska przyrodniczego. Ekopracownia jest położona na reprezentacyjnym terenie za szkołą. Zagospodarowano teren  drzewami liściastymi, zakupiono  ławostoły z grami  edukacyjnymi " Ekologia", " Bądż eco" oraz " Zgadywanki przyrodnicze". Ponadto zamontowano labirynt edukacyjny  zewnętrzny pt. „ Czyje to gniazdo? W ramach zadania zakupiono zestawy doświadczalne badające jakość powietrza, gleby, energii odnawialnej oraz gry korytarzowe.

Dzięki zaangażowaniu dyrektora, nauczycieli oraz wsparciu finansowemu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie , miejsce to stało się przestrzenią, w której natura łączy się z edukacją. Ten nowatorski w naszej gminie zielony zakątek ma na celu nie tylko podniesienie estetyki terenu szkolnego, lecz przede wszystkim rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w ochronie środowiska.

Akademia Przyrody” –    warsztaty ekologiczne

   „ Bio-zakręceni, czyli przyrodnicy w akcji”

 “Zadanie finansowane/współfinansowane ze środków  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie”

koszt kwalifikowany zadania: 49.088,00 zł

kwota dotacji : 43.503,00 zł

Akademia Przyrody jest to projekt ekologiczny realizowany przez Zespół Szkolno- Przedszkolny w Osieku we współpracy z WFOŚiGW w Krakowie. W ramach projektu we wrześniu br. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Głębowicach uczestniczyli w warsztatatch ekologicznych  Bio-zakręceni, czyli przyrodnicy w akcji”.  

Dzieci i młodzież podczas trwania warsztatów  wykonali doświadczenia z różnych dziedzin nauk przyrodniczych. m.in. poszukiwano witaminy C w produktach spożywczych,     izolowano barwniki roślinne z liści i kwiatów, badano oddychanie organizmów prostych i złożonych. Uczestnicy byli aktywni i zaangażowani w proces badawczy - obserwowali, wykonywali pomiary i eksperymentowali. Prowadzący natomiast wspierał ich wysiłek oraz działania eksploracyjne, służył pomocą przy formułowaniu pytań i samodzielnym poszukiwaniu odpowiedzi.