- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 600
Spotkanie prewencyjne z przedstawicielami policji
,, Przemoc i agresja występująca w Internecie i jej konsekwencje prawne” to temat spotkania, które miało miejsce 3 kwietnia 2024r. w naszej szkole.
Celem wizyty było przeprowadzenie rozmów z uczniami na temat rodzajów przemocy i agresji występującej w Internecie i jej konsekwencji prawnych. Spotkanie odbyło się w dwóch grupach: dla klas 4 i 5.
Uczniowie dowiedzieli się, czym są przemoc i agresja w Internecie oraz jak powstaje zjawisko hejtu. Policjantki ostrzegały, że nieprzestrzeganie prawa może doprowadzić do poważnych konsekwencji, np. nadzoru kuratora bądź skierowania sprawy do sądu rodzinnego. Uczniowie z zaciekawieniem wysłuchali prelekcji a następnie zadawali pytania, na które funkcjonariuszki udzielały wyczerpujących odpowiedzi.
Podczas spotkania policjantki wyjaśniały uczniom wiele pojęć związanych ze zjawiskiem przemocy w sieci, jak również wyjaśniały, czego nie mogą i nie powinni robić dzieci korzystając z Internetu. Pamiętajcie, że nie można:
- stosować przemocy werbalnej (wyzywać wulgarnie, poniżać, ośmieszać, straszyć, szantażować);
- rejestrować filmów i zdjęć wbrew woli dziecka;
- publikować w sieci ośmieszających filmów, zdjęć i informacji;
- tworzyć kont anonimowych, podszywać się pod inną osobę.
Uczniowie podczas spotkania dowiedzieli się z jakimi zagrożeniami mogą zetknąć się podczas korzystania z Internetu. Policjantki poinformowały również o kategoriach zagrożeń:
- kontakt z niebezpiecznymi treściami;
- kontakt z niebezpiecznymi osobami;
- z przemocą rówieśniczą (cyberprzemoc);
- uzależnienie od Internetu.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 416
Sukcesy w Powiatowym Dyktandzie z Języka angielskiego
W poniedziałek, 25 marca, w MDK odbył się finał Powiatowego Dyktanda z Języka Angielskiego - dICTate, współorganizowany przez szkołę językową Helen Doron w Oświęcimiu. 34 uczniów rywalizowało w dwóch grupach wiekowych: klasy 4-6 oraz 7-8 SP.
Naszą szkołę reprezentowali Lena Bienia-Ferreira z kl. 5b, która otrzymała wyróżnienie, oraz Maksymilian Ogorzałek z kl, 8ai, który po zaciekłej walce o srebro ostatecznie zajął trzecie miejsce.
Serdecznie gratulujemy!
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 539
WIELKANOCNY KONKURS ANGIELSKO-NIEMIECKI
„EASTER. OSTERN.”
Tradycyjnie już przed świętami dn. 22.03.2024 r. odbył się Wielkanocny Konkurs Angielsko – Niemiecki. Głównym jego celem było przybliżenie tradycji i zwyczajów Świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz poszerzenie słownictwa w języku angielskim i niemieckim. Konkurs cieszył się ogromnym powodzeniem. Uczniowie walczyli w dwuosobowych drużynach. Każdy zespół wybierał sobie nr pytania, na które następnie odpowiadał przy udziale publiczności. W tym charakterze wystąpili koledzy i koleżanki z ich klas oraz nauczyciele uczący w tych klasach. Quizshow przygotowała i prowadziła pani Agnieszka Frazik. Brało w nim udział 7 drużyn z klas siódmych. Uczniowie prezentowali bardzo wysoki poziom, nie obyło się bez dogrywki. Po raz kolejny okazało się, że najwięksi poligloci znajdują się w klasie 7b. Nagrody i dyplomy za udział w konkursie zostały rozdane podczas apelu wielkanocnego dn. 27.03.2024 r.
Finaliści:
I miejsce: drużyna: Karol Kozieł VII b i Roksana Skibińska VII b
II miejsce: drużyna: Olga Kańtor VII b i Julita Żondlak VII b
III miejsce: drużyna: Julia Juras VII c i Pola Płoszczyca VII c
Wyróżnienie: drużyna: Majka Jasińska VII b i Malwina Bogdan VII b
Gratulujemy!
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 497
Zawodowy zawrót głowy
Planowanie ścieżki kariery zawodowej jest kluczowym krokiem w osiągnięciu sukcesu zawodowego i warto się nad tym zastanawiać już od najmłodszych lat. Warto mieć marzenia i dążyć do tego, aby one się spełniały, jednak potrzebna jest tutaj wiedza na temat swoich mocnych stron, sytuacji na rynku pracy, zawodach przyszłości.
Aby pogłębiać swoją wiedzę w tych obszarach uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursach związanych z doradztwem edukacyjno-zawodowym.
Najmłodsi wykonali piękne prace plastyczne, w których zaprezentowali swoje wymarzone zawody. Uczniowie klas 4-6 wzięli udział w Quizie wiedzy o zawodach online, a najstarsi zmierzyli się w międzyklasowym turnieju wiedzy o zawodach.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 497
Teatralne rekolekcje
W środę, 20 marca, w ramach ostatniego dnia rekolekcji wielkopostnych uczniowie naszej szkoły obejrzeli przedstawienie pt. „Przypowieść wielkopostna”, przygotowane przez panie: Agnieszkę Frazik i Ilonę Cybuch oraz dzieci z klas od czwartej do siódmej. Spektakl zaprezentowany został na sali widowiskowej Urzędu Gminy Osiek.
Kiedy odsłania się kurtyna, naszym oczom ukazuje się Papierowe Królestwo: papierowe słońce, chmury z pozbijanego papieru, papierowe domy z kartonów, papierowy trawnik na proscenium. Z boku sceny siedzi Babcia i dwie Wnuczki, które proszą seniorkę o opowiedzenie jakiejś historii. Zmęczona staruszka daje się namówić i za chwilę... poznajemy rodzinę Czytalskich: mamę, tatę i córkę Mimi. Wkrótce na świat przychodzi ich druga latorośl – Lili.
Córeczka jest bardzo kochana przez rodziców, ale inni mieszkańcy papierowego świata dostrzegają jej inność, a nawet dziwność. Dlatego odrzucają dziewczynkę, wyśmiewają, nazywają dziwolągiem. Nikt nie chce jej obdarzyć przyjaźnią, choć Lili bardzo tego pragnie. Nawet własna siostra się jej wstydzi!
Pewnego dnia bohaterka spotyka osoby z kółka literackiego, które czytają baśń o brzydkim kaczątku. Dziewczynka identyfikuje się z wyszydzanym przez wszystkich zwierzątkiem. Jednak dopiero mama uświadamia jej szczęśliwe zakończenie historii- nieporadny, brzydki ptaszek zamienia się w pięknego łabędzia.
Z czasem w Mimi odzywa się siostrzana miłość. Być może nie chce już patrzeć na odrzucenie Lili i współczuje jej? Może właśnie ten przebłysk miłości pozwala Lili stanąć do walki z największym wrogiem papierowego świata, czyli Ogniem. Dziewczynka ratuje królestwo, ale za cenę swojego życia.
Równolegle z historią małej Lili na scenie pokazane zostają męka i śmierć Chrystusa ( sceny przeplatają się ze sobą). Trudno nie dopatrzeć się analogii pomiędzy Jezusem i Lili, choć okoliczności wydają się tak różne. Potwierdza to uniwersalność wydarzeń z życia Boga-Człowieka.
W całe przedstawienie wplecione są także utwory muzyczne wykonywane przez solistów i chór szkolny pod dyrekcją pani Bernadety Stawowczyk – Zemanek. Warto również docenić choreografię w spektaklu – gdy Mimi tańczy z koleżankami taniec wachlarzy.
„To wzruszające przedstawienie – jak podsumowała na koniec pani dyrektor szkoły – uświadamia nam, że mamy za co dziękować Bogu, rodzicom, innym ludziom. Dziękować za to, że jesteśmy zdrowi i bezpieczni, że możemy chodzić do szkoły i za wiele innych, pozytywnych aspektów naszego życia.”
Spektakl został także zaprezentowany mieszkańcom Osieka w sobotę przed Niedzielą Palmową.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: KLASY IV - VIII artykuły
- Odsłony: 470
„Dzień bez plecaka” w naszej szkole.
Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego 21 marca zorganizowaliśmy dzień bez plecaka. Koledzy i koleżanki wykazali się kreatywnością w poszukiwaniu „zastępstwa” dla tradycyjnego plecaka. Przybory szkolne zostały spakowane w wózki dziecięce, wiaderka, walizki, poszewki od poduszek, kosze sklepowe, a nawet klatkę dla kota czy siatkę na ryby. Liczyła się pomysłowość i inwencja twórcza, a tego w tym dniu nam nie brakowało.
"Dzień bez plecaka" to święto, które pochodzi z USA.
Za oceanem podczas „No backpack Day” dzieci chodzą do szkoły bez plecaków, a swoje książki i przybory szkolne noszą w rękach lub w plastikowych torbach. Dlaczego? Wszystko po to, by zwiększać świadomość trudnych warunków bytowych oraz problemów z dostępem do edukacji milionów dzieci na całym świecie. Wiele z nich musi chodzić do szkoły pieszo, z książkami i zeszytami w rękach lub w reklamówkach, bo nie stać ich na plecak.
W Polsce Dzień bez plecaka jest raczej traktowany, jako zabawa oraz forma integracji.
Samorząd Uczniowski