Four seasons - Cztery pory roku

Dnia 29.04.2024r. na sali gimnastycznej odbył się apel, podczas którego uczennice uczęszczające na świetlicę szkolną wystawiły sztukę teatralną pt. Four seasons - Cztery pory roku. W przedstawieniu poruszono tematy przyjaźni, akceptacji i świadomości ekologicznej. Bohaterkami sztuki były cztery pory roku oraz towarzyszące im kwiaty, motyle, króliki i śnieżynki. Przedstawienie miało charakter dydaktyczny i było w całości przygotowane w języku angielskim.

Występ dzieci to efekt innowacji pedagogicznej prowadzonej przez p. Klaudię Raj oraz p. Monikę Opalach, które w ramach zajęć teatralnych w języku angielskim, wprowadzały zagadnienia związane z teatrem i sztuką. Uczennice poznały słownictwo panujące w teatrze, podstawowe zwroty używane podczas poznawania się, przymiotniki oraz nazwy czynności. W ramach zabawy dziewczynki połączyły pożyteczną naukę języka angielskiego ze sztuką teatralną. Wszystkie warsztaty odbywały się po lekcjach w ramach zajęć świetlicowych.

Innowacja pedagogiczna prowadzona była od września 2023 do kwietnia 2024

Dzień Bibliotekarza i Bibliotek

    Dnia 08.05.2024r. w świetlicy szkolnej obchodziliśmy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Uczniowie wykonali kartki dla pracowników Gminnej Biblioteki. Dzieci zaangażowały się w pracę, tworząc krótkie wierszyki, pogodne życzenia i wielobarwne ilustracje. Motywem przewodnim ich pracy była książka i jej bohaterowie. Uczniowie wraz z wychowawcami świetlicy, podczas wspólnego wyjścia do Gminnej Biblioteki, wręczyli gotowe prace jej pracownikom. W ramach podziękowania dzieci otrzymały cukierki oraz książkę, która zajęła specjalne miejsce na półce w świetlicy szkolnej.

2 KWIETNIA

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

Corocznie w tym dniu obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości i wiedzy społeczeństwa na temat autyzmu, funkcjonowanie osób zmagających się z tym zaburzeniem oraz budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Solidaryzując się z osobami dotkniętymi autyzmem i ich rodzinami, zwracamy uwagę na potrzebę tolerancji, zrozumienia oraz empatii. To także kształtowanie właściwych postaw prospołecznych i przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu.

Wiosna w świetlicy szkolnej.

Uczniowie uczęszczający na zajęcia do świetlicy szkolnej przywitali wiosnę, tworząc kolorowe prace plastyczne. Powstały przestrzenne motyle i kwiaty. Nie zabrakło też przylatujących bocianów i wielobarwnych ptaków. Dzieci przygotowywały się  do Świąt Wielkanocnych. Wspólnie z nauczycielami stworzyły kartki świąteczne, które podarowały pracownikom szkoły.

Nauczyciele i uczniowie życzą wszystkim zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych pełnych wiary, nadziei i miłości.

Zdrowie – to pierwszy temat warsztatów w świetlicy szkolnej realizowanych w ramach programu edukacji antytytoniowej. Uczniowie zapoznali się z definicją zdrowia; porządkowali i poszerzali wiadomości na temat zdrowia. Dzieci poznały bohaterów programu. Wspólnie prowadzono rozmowy; oglądano film edukacyjny dla dzieci; rozwiązywano tematyczne zagadki oraz krzyżówkę. Uczniowie wykonali ciekawe prace plastyczne.

Celem zajęć było kształtowanie właściwych zachowań prozdrowotnych oraz uświadomienie uczniom potrzeby dbania o własne zdrowie.

Uwarunkowania zdrowia – to temat  kolejnych zajęć przeprowadzonych w świetlicy szkolnej, w ramach profilaktycznego programu „Nie pal przy mnie, proszę”. Uczniowie kształtowali postawy odpowiedzialności za własne zdrowie. Zapoznali się z czynnikami warunkującymi stan naszego organizmu oraz podawali przykłady co robić, by być zdrowym. Celem zajęć było zaprezentowanie szeroko rozumianych czynników zdrowotnych, środowiskowych, genetycznych, społecznych, które mogą skutecznie wpływać na poprawę zdrowia człowieka. Nieodzownym jest uświadomienie, że zachowania zdrowotne jednostki znacząco oddziałują na zdrowie, jego utrzymanie oraz umacnianie. Zwrócono  uczniom uwagę na fakt, że nasze zdrowie kształtujemy w ciągu całego swojego życia.

Świąteczne przygotowania na świetlicy szkolnej.


Uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną już poczuli magię świat. Przy dźwiękach popularnych świątecznych utworów wykonywali różne prace plastyczne m.in. Mikołaja z podkręconą brodą, piernikowe ludziki, pomponiki z włóczki, makramowe ozdoby, kolorowe bombki z życzeniami, choinki origami oraz zimowe domki. Dzieci uczestniczyły w świątecznych zabawach ruchowych z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych m.in. segregacja wyimaginowanych prezentów,

Wychowawcy świetlicy wraz z uczniami życzą wszystkim Wesołych Świąt!