- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 915
Uczniowie świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2022/2023 biorą udział w projekcie Mały Miś. Celem programu jest:
• rozwijanie czytelnictwa oraz zachęcanie do czytania w domu oraz czasie wolnym;
• wychowanie do wrażliwości na prawdę, dobro;
• zaangażowanie społeczne;
• dbałość o zdrowie;
• poszukiwanie postaw w utworach literackich;
• podnoszenie jakości edukacji przez działania, które uwzględniają zróżnicowane potrzeby rozwojowe oraz edukacyjne wszystkich uczniów.
W module I- dzieci czytają wybraną literaturę oraz ją ilustrują. Wspólnie prowadzimy rozmowy na temat wybranych pozycji literackich. Uczniowie mają możliwość słuchania lub oglądania fragmentów bajek. Bogaty księgozbiór naszej biblioteki umożliwia zróżnicowany wybór utworów literackich. Każda podjęta aktywność zachęca do poszukiwania swojej ulubionej książki.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 956
Realizując cykle zajęć Mega Misji Orange, nasi uczniowie zdobywają wiedzę i ciekawe nagrody, które na pewno umilą nam czas spędzany w świetlicy szkolnej oraz pomogą realizować dalsze zajęcia Mega Misji. Jesteśmy w pełni zaangażowani i chętni do śledzenia dalszych przygód Julki, Kuby oraz Psotnika. Czekamy na kolejne wyzwania i możliwości zdobywania wiedzy. Zdobyte nagrody to ciekawe książki, bajki, gry oraz tablet.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 902
Kolejny cykl zajęć z programu już za nami. Uczniowie dowiedzieli się o prawach, jakie im przysługują. Jednak z prawami idą też obowiązki, o czym należy pamiętać. Dzieci zapoznały się z takimi tematami jak:
- Prawa w kontekście mediów, w tym elektronicznych
- Prawa małego autora
- Zasady bezpiecznego korzystania z mediów
- Uwrażliwienie na potrzeby i trudności w dostępie do kultury informacji
Celem zajęć było kształtowanie oraz utrwalanie bezpiecznego korzystania z sieci i multimediów. Rozumienie, że ludzie mają równe prawa niezależnie od wyglądu, wyznania, urodzenia, statusu materialnego, narodowości, tradycji. Położono nacisk na rozwijanie umiejętności korzystania z przekazów medialnych; stosując ich wytwory w swojej twórczej działalności znając prawa autorskie. Zwrócono uwagę na utrwalanie wiadomości na temat czasu korzystania z multimediów oraz reagowanie na wszelkie zagrożenia.
Uczniowie rozwiązywali tematyczny quiz, pomagali Psotnikowi i wykonali ciekawe prace plastyczne oraz ułożyli Kodeks Bezpiecznego Korzystania z Internetu.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 950
Innowacja Pedagogiczna
„Mój świat – Moje zmysły”
Kolejny cykl zajęć realizowanej innowacji pedagogicznej w świetlicy szkolnej dotyczył zmysłu dotyku. Zmysł ten pozwala człowiekowi poznawać otaczający go świat. Receptory dotyku to złożoność i różnorodność odczuwania i czucia. Bez możliwości odczuwania dotyku nie bylibyśmy w stanie funkcjonować poprawnie. Zmysł ten jest niezwykle cenny, pełni on funkcję ostrzegawczą sygnalizując zagrożenie za pomocą bodźców bólowych. Jest także ważny w procesie nawiązywania relacji z innymi. Człowiek ma czucie powierzchowne oraz mechanizm czucia głębokiego, z którym wiąże się zmysł równowagi. Uczniowie w czasie zajęć mogli ćwiczyć swoją równowagę oraz odczucia poprzez różnego rodzaju tekstury i tor przeszkód. Dzieci aktywnie i bardzo chętnie przechodzili po sensorycznych przeszkodach. Wspólnie rozmawiano na temat odczuć oraz przeżyć, które towarzyszą człowiekowi w życiu. Wykonano wspólną tematyczną pracę plastyczną. Celem zajęć było zachęcanie i podejmowanie zabaw badawczych, które rozwijają zmysły; doświadczanie poprzez eksperymenty oraz zabawy z elementami sensorycznymi; nawiązywanie relacji i współpracy w grupie oraz rozwijanie empatii wobec osób z różnymi niepełnosprawnościami.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 926
Mega Misja – Język Mediów
Uczniowie w świetlicy szkolnej zrealizowali kolejny cykl zajęć, którego tematyką był język mediów. Dzieci poznały formy komunikatów medialnych w programach informacyjnych oraz rozrywkowych. Kształtowały umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Stworzyły krótkie programy telewizyjne. Uczniowie kierowali uwagę na wypowiedzi osób dorosłych, kolegów i koleżanek., słuchali i rozumieli komunikaty, uczucia i emocje jakie zostały im przekazywane. Dzieci odróżniały opinie od faktu, uczyły się o sposobach poruszania się w świecie informacji. Zilustrowały bajki i baśnie korzystając z narzędzi multimedialnych. Uczniowie rozmawiali o komunikatach przedstawianych za pomocą narzędzia jaką jest emotikon. Dobierali właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych. Dzieci wykonały tematyczne prace plastyczne oraz wysłuchały wybranych bajek dla dzieci.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Świetlica artykuły
- Odsłony: 825
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA
„Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie po świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały”…
Fragment wiersza M. Brykczyńskiego pt. „Prawa dziecka”
Edukacja o prawach dziecka jest ważnym elementem całego procesu kształcenia i wychowania. Niezależnie od koloru skóry, pochodzenia, wyznania, przekonań, pozycji społecznej, wykształcenia, przynależności kulturowej, języka, każdemu dziecku przysługują takie same prawa –,, Prawa Dziecka”. „Konwencja o prawach dziecka” ma na celu wspierać i chronić dzieci w prawidłowym rozwoju. W tym roku Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka upływał pod hasłem tolerancji i przeciwdziałania dyskryminacji.