W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami nasza szkoła zaangażowała się w różnego rodzaju działania, mające na celu pomóc zrozumieć życie innych ludzi. Uczniowie kolorowali obrazki przedstawiające osoby z niepełnosprawnościami. W klasach zostały przeprowadzone lekcje uczące, w jaki sposób wspierać tych, którzy mają problemy z poruszaniem się, ze słuchem, wzrokiem lub inne problemy zdrowotne. Na holu szkoły pani Psycholog przygotowała materiały, dzięki którym uczniowie mogli przekonać się jak oddziałują nasze zmysły i jak je zastąpić w przypadku, kiedy któryś zawodzi. Mieli okazję przeczytać tekst palcem z oryginalnej książki dla niewidomych napisanej alfabetem Braille’a oraz zobaczyć kolor uszami słuchając tekstu publikacji dla osób niewidomych. Na korytarzach szkolnych pojawiły się gazetki wspierające osoby niepełnosprawne i uświadamiające uczniów naszej szkoły, że wszyscy jesteśmy tacy sami.

Światowy Dzień Pluszowego Misia to wyjątkowy dzień, w którym uczniowie naszej szkoły przynieśli i zaprezentowali swoje maskotki. Małe, duże, kolorowe, milutkie, w ubranku czy  kubraczku- każdy mógł opowiedzieć o swojej ulubionej maskotce. Pluszowy miś to nieodłączny kompan dzieciństwa, drogi pomocnik w podróży oraz balsam na strach oraz przyjaciel, któremu można się zwierzyć. W tym dniu uczniowie mogli nie tylko pochwalić się swoimi maskotkami, ale także poznali misie kolegów i koleżanek. Wiele radości i uśmiechu zagościło na twarzach dzieci.

Celem tego dnia było kształtowanie wśród uczniów poszanowania maskotek innych; rozwijanie wszechstronnej stymulacji przez łączenie wrażeń słuchowych, ruchowych, dotykowych, wzrokowych; rozwijanie umiejętności budowania poprawnej wypowiedzi na dany temat; zapoznanie z historią powstania Święta Pluszowego Misia; doskonalenie pracy w grupie oraz integracja uczniów.

Pluszowy Miś to zabawka ponadczasowa, niepowtarzalna i jedyna, która cieszy zarówno najmłodszych, jak i nieco starszych.

Jedzmy zdrowo- kolorowo!

#laboratoria przyszłości

Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród uczniów to cel zajęć kulinarnych, w których uczestniczyli pierwszoklasiści. Dzieci przygotowały samodzielnie zdrowe kanapki i szaszłyki owocowe. Uczniowie wykazali się bogatą wyobraźnią, a praca przyniosła wszystkim wiele radości. Degustacja i zadowolone miny młodych kucharzy potwierdziły, że najlepiej smakują dania przyrządzone własnoręcznie.

I.Kruczała, M.Żądło

Uśmiechnij się

Dzień Życzliwości i Pozdrowień

Życzliwość to przyjazne usposobienie, które jest ważne w życiu każdego człowieka. Pozytywne nastawienie do innych; miłe słowo; uśmiech; uprzejmy gest czy pozdrowienie, potrafi wprowadzić w dobry nastrój, a tym samym sprawić, by dzień był miły dla każdego. Rozpowszechniając ideę pozdrowień i serdeczności, uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w muzycznej przerwie. Dzieci ze świetlicy szkolnej przygotowały i wykonały piosenkę, którą zachęciły innych do wspólnego śpiewania. Nasza społeczność szkolna brała udział w karaoke oraz we wspólnych tańcach. Uczniowie przygotowali kartki z pozdrowieniami dla kolegów i koleżanek.

Celem aktywnej działalności uczniów było wyrażanie życzliwości wobec innych ludzi; koleżeństwa; dobroci; kulturalne odnoszenie się do siebie oraz rozwijanie postaw społecznych; integracji uczniów i doskonalenie współpracy w grupie oraz  wspólnej zabawie.

Pamiętajmy, by być dla siebie życzliwym i miłym;  rozwiązywać problemy w pokojowy sposób i zarażać swoim uśmiechem innych w każdym dniu, nie tylko od święta.

Wycieczka szkolna drugich klas

Uczniowie drugich klas mieli okazję doskonalić umiejętności świadomego turysty oraz przeżyć wspaniałą przygodę w czasie szkolnej wycieczki do Wieliczki i stolicy Małopolski – Krakowa.

W Wieliczce uczniowie zwiedzili fabrykę bombek choinkowych, która od wielu lat produkuje szklane ozdoby. Zajęcia warsztatowe pozwoliły na zgłębienie wiedzy na temat powstawania bombek, nadawania im kształtu, srebrzenia, barwienia, malowania, dekorowania, suszenia oraz przygotowania do wysyłki. Zaangażowanie tak wielu ludzi podtrzymuje tradycję tworzenia szklanych ozdób choinkowych. Uczniowie malowali i dekorowali swoje bombki, nadając im niepowtarzalny wygląd. Własnoręcznie kolorowane ozdoby będą niezwykłą dekoracją domowej choinki.

Kolejnym punktem zwiedzania było Żywe Muzeum Obwarzanka w Krakowie. Uczniowie w czasie zajęć warsztatowych poznali historię najsmaczniejszego symbolu tego miasta, jakim jest obwarzanek, który związany jest z Krakowem od ponad 600 lat. Każdy mógł poczuć się jak piekarz, wyrabiając swojego obwarzanka, zobaczyć jego wypiekanie oraz czuć wspaniały zapach i smak. Drugoklasiści z dumą prezentowali Dyplomy Czeladnika Obwarzankowego.

Atrakcyjność turystyczną Krakowa gwarantuje również możliwość zwiedzania Sukiennic, Rynku Krakowa, wysłuchanie hejnału mariackiego oraz zakupienie pamiątek.

Wycieczka dała wiele radości, ale także pozwoliła na zdobycie wiedzy i umiejętności poprzez aktywne działanie.

Pasowanie na czytelnika.

13 listopada klasy pierwsze spotkały się w szkolnej bibliotece na uroczystym pasowaniu na czytelnika.
Uczniowie dostali się do biblioteki przez szafę, prawie jak w Narnii.  Tam musieli się zmierzyć z zagadkami – po rekwizytach rozpoznawali baśnie lub bohaterów literackich.  Następnie w grupach układali z przygotowanych fragmentów  prośby książki. Pomagały im w tym panie wychowawczynie i fantastyczne postaci bajkowe.

Każdy z uczniów zostawił swoją wizytówkę dla Magicznego Drzewa. Potem wspólnie złożyli ślubowanie. Wszyscy na pożegnanie otrzymali dyplomy i książeczkę do czytania.

Serdeczne podziękowania za współorganizację i prowadzenie ślubowania należą się pani mgr. Ewie Jekiełek  oraz uczennicom: Mai Zygmunt, Klaudii Wolas oraz Aleksandrze Sznajder.

AWa, nauczyciel bibliotekarz