- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 350
Mistrzowie kuchni
Trzecioklasiści w ramach zajęć „Laboratoria przyszłości” wykorzystali kuchenne akcesoria, aby przygotować pyszne posiłki. Usmażyli puszyste placuszki, czyli angielskie pancakes. Przełożyli czekoladą, dżemem, udekorowali owocami oraz przyprószyli cukrem pudrem.
Podczas kolejnych kulinarnych zmagań wspólnie upiekli francuskie rogaliki wypełnione marmoladą lub kremem czekoladowym.
Niewątpliwie, podczas edukacyjnych trudów, nie brakowało im ostatnio słodkich przekąsek.
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 288
„Baśnie Dalekiego Wschodu”
Uczniowie klas 1-3 obejrzeli w Domu Kultury w Kętach spektakl zaprezentowany przez aktorów Teatru Nowoczesnego pt. „Najpiękniejsze Baśnie Dalekiego Wschodu”. Baśniowa sceneria, barwne postacie, kostiumy, wspaniała muzyka, efekty świetlne, a przede wszystkim świetna gra aktorów przeniosła dzieci w magiczny świat baśni. Przedstawione motywy i ludzkie zachowania przekazały odbiorcom mądrość życia. Baśniowa tematyka stała się doskonałym wstępem do poznania i zrozumienia kultury Dalekowschodniej.
Sztuka była lekcją rozwijania umiejętności słuchania i koncentracji; rozwijania wrażliwości artystycznej i estetycznej; kompetencji językowych oraz zrozumienia wartości zawartych w baśniach. Przybliżenie tradycji, wartości, symboliki baśni Dalekiego Wschodu kształtuje postawy szacunku dla różnorodności i wielokulturowości.
Rozmawia z aktorami po spektaklu była świetną okazją do rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz pomogła dzieciom zrozumieć proces twórczy i kulisy teatru. Uczniowie zadawali pytania i dzielili się swoimi spostrzeżeniami, co pozwoliło na rozumienie sztuki oraz jej roli w życiu.
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 297
Zamek Królewski w Krakowie
Uczniowie klas trzecich uczestniczyli w lekcjach muzealnych na Wawelu, które pozwoliły poszerzyć wiedzę historyczną wzgórza wawelskiego, przybliżyć kulturę polską, życie codzienne mieszkańców zamku oraz zobaczyć bogatą ekspozycję.
Przewodnicy przybliżyli sylwetki historycznych postaci związanych z Zamkiem Królewskim w Krakowie, a także omówili najważniejsze ceremonie porządkujące życie dynastii królewskiej. Uczniowie zdobyli wiedzę na temat uroczystości oraz związanych z nimi atrybuty władzy królewskiej, którymi były insygnia koronacyjne. Prezentowana wystawa podkreśla rangę tamtejszych wydarzeń oraz rolę króla w dziejach naszego państwa. Atrakcją było także zwiedzanie Katedry Wawelskiej oraz wyjście na Królewski Dzwon Zygmunta.
Uczniowie mieli możliwość poznania i docenienia dziedzictwa kulturowego Polski poprzez ważne elementy historii, sztuki i kultury zaprezentowane na Wawelu. Kształtując poczucie tożsamości narodowej dzieci mogły poczuć związek z polską historią poprzez artefakty, opowieści o królach, królowych i wydarzeniach historycznych.
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 413
Dzień Kobiet
8 marca to wyjątkowy dzień, który w naszej szkole obchodzony jest z dużą radością i zaangażowaniem. Dzień Kobiet stał się okazją do wspólnej zabawy, integracji oraz wyrażenia wdzięczności dla wszystkich dziewczynek i pań.
Podczas klasowego świętowania nie zabrakło miłych słów, drobnych upominków i wspólnych aktywności. Chłopcy z zaangażowaniem składali życzenia swoim koleżankom, tworzyli ich portrety, wręczali własnoręcznie wykonane laurki i upominki. W niektórych klasach odbyły się także zabawy integracyjne, quizy a nawet słodki poczęstunek.
Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom za wspólne świętowanie!
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 307
Innowacja pedagogiczna „Spotkanie ze sztuką”
Spotkanie I:
Prezentacja życia i twórczości Vincenta van Gogha
– Każdy z nas jest wyjątkowy
Sztuka to niezwykła przestrzeń, w której każdy człowiek może odnaleźć swoje miejsce i wyrazić siebie.
Podczas pierwszego spotkania na holu naszej szkoły, które poświęcone zostało życiu i twórczości Vincenta van Gogha, starałyśmy się zwrócić uwagę na to, jak wyjątkowa jest każda historia – zarówno artysty, jak i nas samych.
Życie van Gogha to opowieść o pasji, cierpieniu, twórczości, a także o nieustannej walce z przeciwnościami losu. Jest to doskonały przykład tego, że każdy człowiek, bez względu na okoliczności, może pozostawić po sobie niezatarty ślad w historii sztuki i w sercach innych.
Każdy z nas jest wyjątkowy – podobnie jak Vincent van Gogh.
Historia życia Vincenta van Gogha może być inspiracją dla każdego z nas. Artysta przez całe swoje życie nieustannie dążył do wyrażenia siebie, pomimo wielu trudności i braku uznania…
Tak jak van Gogh, każdy z nas posiada unikalny sposób widzenia świata. Choć w życiu mamy do czynienia z wyzwaniami, które sprawiają, że czujemy się niezrozumiani lub odrzuceni warto pamiętać, że w tych trudnych momentach często rodzi się prawdziwa twórczość. Sztuka staje się wtedy narzędziem, które pozwala na wyrażenie swoich myśli, emocji i doświadczeń.
Każdy ma swoją historię do opowiedzenia…
Odnajdź swoje mocne strony
Dostrzegaj talenty innych
Doceniaj i wspieraj!
E. Micor & M. Żądło
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 208
Zapraszamy wszystkich uczniów z klas I-VIII do wzięcia udziału w konkursie bibliotecznym
na projekt okładki do książki "Moja ulubiona baśń".
Szczegóły w bibliotece oraz w regulaminie konkursu.
ZAPRASZAMY !!!
Regulamin konkursu bibliotecznego na projekt okładki do książki
„Moja ulubiona baśń”
- Celem konkursu jest:
- a) Zachęcenie dzieci i młodzieży do czytania książek,
- b) Rozwijanie wyobraźni oraz wypowiedzi artystycznej.
- Postanowienia ogólne
Organizatorem konkursu jest biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 1 im. Władysława Jagiełły w Osieku
III. Zadania konkursowe
Zaprojektuj okładkę swojej ulubionej baśni.
Nie sugeruj się okładką już istniejącej publikacji, bądź kreatywny, stwórz własną
wizję, swoją własną interpretację.
Projekt musi nawiązywać do tytułu i wprowadzić w treść książki.
- Uczestnictwo w konkursie
Uczestnikiem konkursu może być każdy uczeń szkoły podstawowej.
Konkurs obejmuje trzy kategorie wiekowe:
I - uczniowie klas 1-3
II - uczniowie klas 4-6
III- uczniowie klas 7-8
- Zasady konkursu
Uczestnik konkursu ma za zadanie wykonać samodzielnie jedną pracę.
Praca powinna zawierać okładkę swojej ulubionej baśni.
Praca może zostać wykonana dowolnymi narzędziami i technikami plastycznymi
(rysunek, grafika, malarstwo, kolaż itp.).
Pracę należy wykonać w formacie A4.
Opis pracy (na odwrocie strony) musi zawierać: imię i nazwisko ucznia, wiek, klasę, tytuł pracy.
- Termin składania prac
Prace oddajemy do Biblioteki Szkolnej do dnia 28.03.2025r.
VII. Zasady przyznawania nagród
Prace konkursowe zostaną ocenione na podstawie następujących kryteriów:
samodzielność wykonania i wkład pracy ucznia, inwencja i pomysłowość, sposób
ujęcia tematu, ogólne wrażenia estetyczne oraz oryginalność okładki.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w marcu 2025 r.
Najwyżej ocenione prace zostaną nagrodzone.
VIII. Organizator zastrzega sobie prawa do:
- a) wprowadzenia zmian w regulaminie konkursu,
- b) rozstrzygania w kwestiach nieuregulowanych postanowieniami regulaminu.
Zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w konkursie!