- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 273
„Jak nie czytam, jak czytam”
25 czerwca uczniowie klas Ia i Ib aktywnie włączyli się w ogólnopolską akcję promującą czytelnictwo. W tym dniu wspólnie czytali swoje ulubione książki w plenerze, łącząc przyjemność lektury z aktywnym spędzaniem czasu na świeżym powietrzu. Wyjście na wycieczkę było doskonałą okazją nie tylko do promocji czytania, ale również do integracji, zabawy i cieszenia się piękną pogodą.
A.Wróbel, A.Kacorzyk
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 250
Mały Mistrz — ruch, zabawa, zdrowie!
Zakończyła się tegoroczna edycja ogólnopolskiego programu „Mały Mistrz”, skierowanego do uczniów klas pierwszych. Jego głównym celem było zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu, rozwijania sprawności fizycznej oraz promowania zdrowego stylu życia. Przez cały rok szkolny uczniowie uczestniczyli w różnorodnych zajęciach sportowych, grach zespołowych i zabawach ruchowych, dostosowanych do ich wieku oraz możliwości. Program obejmował także elementy rywalizacji w duchu fair play, współpracy w grupie i kształtowania zdrowych nawyków. Dzięki udziałowi w projekcie nasza szkoła wzbogaciła się o nowy sprzęt sportowy, który pozwolił uatrakcyjnić zajęcia i stworzyć jeszcze lepsze warunki do aktywnej zabawy i nauki. Jesteśmy dumni z naszych Małych Mistrzów i z radością obserwujemy, jak rozwijają swoje sportowe
pasje.
A.Wróbel, A.Kacorzyk, D.Morawiec
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 229
„Laboratoria Przyszłości” – klasa III c
W naszej szkole odbyły się niezwykle ciekawe zajęcia realizowane w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Miały one na celu rozwijanie u uczniów praktycznych umiejętności, kreatywności oraz pracy zespołowej. Zajęcia zostały podzielone na kilka tematycznych bloków, w których dzieci mogły aktywnie uczestniczyć i uczyć się przez działanie.
Jednym z najbardziej wyczekiwanych punktów programu były zajęcia kulinarne. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością gotowały, piekły i przygotowywały posiłki, ucząc się jednocześnie podstaw zdrowego odżywiania i zasad higieny w kuchni.
Zajęcia te sprawiły uczniom wiele radości i były doskonałą okazją do nauki poprzez działanie.
Kolejnym elementem zajęć była możliwość skorzystania z okularów VR.
Dzięki tej nowoczesnej technologii uczniowie przenieśli się w wirtualne przestrzenie – zwiedzali odległe zakątki świata, poznawali ciekawe zjawiska. To doświadczenie wzbudziło duże zainteresowanie i pozytywne emocje.
Zajęcia w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” były dla uczniów wspaniałą przygodą i inspirującym doświadczeniem. Dzieci chętnie angażowały się w proponowane aktywności, z entuzjazmem gotowały, piekły i poznawały nowe technologie. Wspólna praca i zabawa pozwoliły nie tylko zdobywać nowe umiejętności, ale także budować relacje i rozwijać pasje.
B.Kramarczyk
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 255
25 czerwca 2025 r. godzina 8.31
Społeczność naszej szkoły wzięła udział w akcji śledzenia transmisji ze startu misji kosmicznej Axiom-4 z udziałem dra Sławosza Uznańskiego- Wiśniewskiego, który tym samym został drugim Polakiem w kosmosie a pierwszym na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)!
Wspólne odliczanie przed startem misji kosmicznej pozostanie na długo w naszej pamięci! To niesamowite, że dzięki rozwiniętej technologii mogliśmy być świadkami tak wyjątkowego wydarzenia!
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 287
Spotkanie ze sztuką – poznajemy twórczość i życie Fridy Kahlo
Po raz drugi mieliśmy okazję spotkać się ze szkolną społecznością, aby wspólnie odkrywać świat sztuki i poznawać sylwetki znanych artystów. Tym razem tematem przewodnim była postać Fridy Kahlo – słynnej meksykańskiej malarki, której twórczość i życie inspirują ludzi na całym świecie.
Podczas spotkania uczniowie mogli poznać nie tylko biografię artystki, ale także zdobyć wiedzę geograficzną i kulturową na temat Meksyku. Prezentacja zawierała ciekawostki o kraju, jego tradycjach oraz symbolice, która przenikała również do twórczości Fridy Kahlo.
Częścią wydarzenia było również wspólne uczenie się tańca meksykańskiego zaprezentowanego przez „las niñas” z klasy 2a przy dźwiękach muzyki Mariachi. Panie prowadzące wystąpiły w stylizacjach nawiązujących do wyglądu artystki – kolorowe sukienki, wianki na głowach oraz charakterystyczna „monobrew”, czyli słynna gruba linia łącząca brwi ;)
Na wystawie można było obejrzeć liczne prace plastyczne, wykonane przez uczniów podczas zajęć kółka plastycznego oraz lekcji plastyki. Inspiracją do ich powstania były obrazy Fridy Kahlo. Podczas omawiania dzieł zwracaliśmy uwagę na kolorystykę oraz symbolikę, która kryje się w Jej sztuce.
„Spotkanie ze sztuką” było nie tylko okazją do poznania niezwykłej postaci, ale także inspiracją do twórczego działania i odkrywania nowych kultur.
Małgorzata Żądło i Elżbieta Micor
- Szczegóły
- nauczyciel
- Kategoria: KLASY I - III artykuły
- Odsłony: 211
Wycieczka klasy 3 c do „Bramy w Gorce”
4 czerwca 2025 roku uczniowie klasy 3 c wybrali się na wyjątkową wycieczkę do Centrum Przyrodniczo-Edukacyjnego „Brama w Gorce”. Na miejsce dotarli kolorową, turystyczną ciuchcią, która wzbudziła wiele radości i uśmiechów.
Po przyjeździe uczniowie zostali serdecznie powitani przez edukatorów, a następnie rozpoczęli spacer leśną ścieżką edukacyjną. Trasa była dostosowana do możliwości dzieci i prowadziła przez malowniczy fragment Gorców, pełen świerków, buków i polanek.
Na trasie znalazły się tablice edukacyjne z ciekawostkami o lesie, zwierzętach i roślinach, a także punkty obserwacyjne, gdzie uczniowie mogli samodzielnie wypatrywać ptaków i tropów dzikich zwierząt. Edukatorzy opowiadali o znaczeniu lasu, o tym, jak rozpoznawać drzewa i jak zachowywać się w parku narodowym.
Dzieci z zainteresowaniem rozpoznawały liście, słuchały śpiewu ptaków i brały udział w prostych zadaniach terenowych – jak liczenie warstw lasu. Ścieżka zakończyła się na przestronnej polanie, gdzie znajdował się plac zabaw.
Wycieczka do „Bramy w Gorce” okazała się nie tylko wspaniałą przygodą, ale także cenną lekcją przyrody w terenie. Uczniowie wrócili do szkoły pełni wrażeń, nowych doświadczeń i pięknych wspomnień. Ta wycieczka pokazała, że nauka w terenie może być prawdziwą przygodą!
B. Kramarczyk