W ramach Narodowego Programu Czytelnictwa klasa III a realizuje projekt „Lubimy czytać”.  Uczniowie prezentują w klasie swoje ulubione książki w taki sposób, aby zachęcić kolegów do ich przeczytania. Następnie czytają rówieśnikom ulubiony fragment lektury, który może zaciekawić,  rozpalić wyobraźnię, czy wzbudzić emocje. Być może wśród prezentowanych książek znajdzie się właśnie ta inspirująca i zajmująca lektura, która rozbudzi w nich czytelniczą pasję.

Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem, a największą frajdę sprawia dzieciom czytanie rówieśnikom, którzy są wdzięcznymi słuchaczami i nie żałują czytającym braw.

PROJEKT CZYTELNICZY – KLASA III B

Uczniowie klasy III b realizując projekt czytelniczy ujawnili niezwykłe talenty i możliwości.

W roku szkolnym 2021-2022 realizując innowację pedagogiczną „ Czytanie jest coll” założyli  dzienniczek lektur, który zawiera zapiski o każdej przeczytanej książce. Są w nim zawarte wszystkie informacje potrzebne do tego, aby później zidentyfikować książkę. W prowadzeniu zeszytu lektur nie ma żadnych ograniczeń. Może zawierać rysunki, opisy bohaterów, notatki, osobiste refleksje oraz ocenę książki.

To świetna pomoc nie tylko w szkole, ale jest też uzupełnieniem domowego czytania.

Uczniowie prowadząc lekturnik rozwijają zdolności plastyczne –urozmaicają każdy opis, streszczenie ilustracją, logiczne myślenie i kreatywność, motywację do czytania. Każdy uczeń uczy się argumentować swoje decyzje, musi przecież zdecydować czy dana książka mu się podobała i dlaczego.

Zeszyt lektur uwidacznia postępy uczniów w nauce czytania. Pomaga nie tylko zapamiętać, jakie tytuły uczeń przeczytał, ale systematyzuje wiedzę, jaką zdobył z lektur.

Dzienniczki lektur uczniowie klasy III b będą prowadzić do końca roku szkolnego.

„O nic nie pytam, po prostu czytam” to nazwa projektu, jaki realizowała klasa II b w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Uczniowie na zajęciach poznali zalety czytania książek, dowiedzieli się, co to znaczy być dobry czytelnikiem oraz uzupełniali miesięczne dzienniczki czytelnicze. Klasową dekorację wzbogaciły prace drugoklasistów przedstawiające ulubionego bohatera z książki oraz „mądre sówki” wykonane na warsztatach z Biblioteką Pedagogiczną. Powstał również kącik książek, w którym znalazły się lubiane publikacje przez uczniów. Podczas wycieczki do Bajki Pana Kleksa dzieci podążały za tropem lektury i rozwijały swoją wyobraźnię, wykonując poszczególne zadania. Były to wspaniałe doświadczenia, sprzyjające kształtowaniu nawyków i zainteresowań czytelniczych.

Ruch to zdrowie

Wiemy, że o zdrowie trzeba dbać

Jak?

Musimy zdrowo się odżywiać. Właściwie skomponowane posiłki dostarczą nam energii. Równie ważny jest ruch. Dlatego uczniowie klas II razem ze swoimi nauczycielami przygotowali spektakl profilaktyczny oraz rozgrywki sportowe. Były scenki, tańce i piosenki. Na koniec liczne konkurencje między innymi: rzuty do celu, skoki w workach, jazda na kocach, przenoszenie „jajka” na paletce, wspinanie się na szczyt i wiele innych. Każdy mógł sprawdzić swoją siłę  fizyczną.

NPRC- jak nie czytam, jak czytam?

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, którego celem było podniesienie aktywności czytelniczej,  uczniowie  klasy IIa  odwiedzili „Bajkę Pana Kleksa w Katowicach. Razem z Kubusiem Puchatkiem przeżywali przygody w Stumilowym Lesie. Prezentowali swoje ulubione książki, a co najważniejsze: przekonali się, że czytać można wszędzie i o każdej porze.

„Mój przyjaciel Plastuś”


Uczniowie klas  pierwszych wzięli udział w projekcie czytelniczym „Mój przyjaciel Plastuś”.
Poznali bohatera swojej pierwszej lektury. Po przeczytaniu fragmentu utworu Marii Kownackiej ulepili ludzika z plasteliny. Na zakończenie zajęć obejrzeli ekranizację utworu. 1980 roku.