Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie plastycznym „Moja Wielkanocna Kartka Świąteczna”. Celem konkursu było podtrzymywanie tradycji Świąt Wielkanocnych; rozwijanie aktywności twórczej dzieci; kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez stosowanie różnorodnych form plastycznych.  Prace były wykonane różnymi technikami, a wybór laureatów był dla Komisji Konkursowej nie lada wyzwaniem. Jury zdecydowało o przyznaniu nagród w kategoriach uczniów klas:

  • I – III

I miejsce – Zuzanna Zięba

II miejsce – Nikola Tyran

III miejsce – Zuzanna Kolasa 

  • IV – VI

I miejsce – Emilia Kolasa

II miejsce – Maja Jasińska

III miejsce – Jakub Biegun

  • VII – VIII

I miejsce – Kordian Spadek

II miejsce – Michał Nycz

Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.

KREATYWNE  LAPBOOKI CZYLI „KSIĄŻKI NA KOLANACH”

Uczniowie klasy III b na zajęciach edukacji polonistycznej wypróbowali pomysł związany z tworzeniem lapbooków. I tak powstały „książki na kolanach” dotyczące lektury „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”, której autorem jest Hugh Lofting.

Uczniowie w kreatywny sposób zaprezentowali wiadomości z przeczytanej ostatnio lektury.  W lapbookach znalazły się opisy bohaterów, plan wydarzeń, krzyżówka związana z Afryką, biografia autora, problematyka książki oraz wrażenia po przeczytaniu lektury. Książka „Doktor Dolittle” uczy swoich czytelników miłości do wszystkich zwierząt, szacunku i pokory. Zwierzęta, którym pomagamy i dobrze traktujemy mogą stać się naszymi przyjaciółmi.

Uczniom bardzo podobała się taka forma pracy. Metoda ta rozwija kreatywność, zdolności manualne, umiejętność planowania- również tego przestrzennego, a także niewątpliwie uczy cierpliwości.

Jak pokazują zamieszczone poniżej zdjęcia, nauka z tak przygotowanych lapbooków to sama przyjemność.

Danuta Morawiec

NAUKA PŁYWANIA – KLASY III

Uczniowie klas III naszej szkoły uczestniczyli w projekcie nauki pływania, który finansowany był z budżetu szkoły. Zajęcia odbywały się w soboty, przez osiem tygodni. Rodzice zawozili swoje pociechy na basen „Pod platanem” do Brzeszcz, gdzie podzieleni na grupy pod okiem instruktora,  ćwiczyli swoje umiejętności pływackie.

Zajęcia na basenie wpływają pozytywnie na rozwój psychofizyczny i sprawność dziecka.  Wyzwalają nie tylko naturalną potrzebę ruchu, ale pozwalają dziecku na kreowanie samodzielnej aktywności ruchowej. Kształtują wreszcie cechy motoryczne i osobowościowe uczestników.

Zajęcia prowadzone były  z wykorzystaniem atrakcyjnych i zróżnicowanych zestawów ćwiczeń - w ciekawy i bezpieczny sposób zachęcając uczniów do zabaw w wodzie i nauki pływania. Ćwiczenia i zabawy w wodzie w bezpieczny i przyjazny sposób oswajały z nowym środowiskiem, pozwalały pokonać strach i opór przed wodą

Zajęcia sportowe realizowane w ramach projektu nauki pływania to przede wszystkim nauka podstawowych umiejętności pływania, jak też możliwość rozwijania i podnoszenie sprawności fizycznej. Uczestnictwo w projekcie to także zachęcenie do systematycznego uprawiania sportu oraz prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia.

Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach na basenie, mamy nadzieję, że będą one propozycją zagospodarowania wolnego czasu.

Dobroczynna Pisanka

Tradycyjnie w Oświęcimskim Centrum Kultury odbył się finał konkursu „Dobroczynna Pisanka Wielkanocna” organizowanego przez fundację Mała Orkiestra Wielkiej.  

Zuzia Bernaś i Liliana Kolasa z klasy IIa  zdobyły III miejsce.

Gratulujemy!

WYJAZD NA SPEKTAKL TEATRALNY

21 marca 2023 roku uczniowie klas I – III pod opieką swoich nauczycieli wybrali się  na przedstawienie teatralne Teatru Aczemu z Wrocławia  pt. Czerwony Kapturek, które odbyło się w Domu Kultury w Kętach. W spektaklu wystąpili- mama, Czerwony Kapturek, babcia, żaba, groźny wilk. Uczniowie mogli podziwiać piękne stroje aktorów, scenografię, a także efekty specjalne. Nastrój widowiska wzbogacały efekty świetlne i dźwiękowe, muzyka oraz wpadające w ucho piosenki śpiewane przez aktorów. Aktorzy bawili , uczyli i zachwycali rozbawioną widownię. Wszystkim podobał się spektakl teatralny, który uczył nas, że prawda i uczciwość zwycięża, a dobro zawsze pokonuje zło.

MODELE UKŁADU SŁONECZNEGO – LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Na zajęciach edukacyjnych  uczniowie klasy III b zdobywali wiedzę dotyczącą Wszechświata. Dowiedzieli się , czym jest Słońce, Układ Słoneczny oraz inne ciała niebieskie. W ramach projektu, dzieląc się na małe grupki uczniowie stworzyli modele Układu Słonecznego. Sposób wykonania modelu oraz zużyte materiały zależały od pomysłowości i indywidualnych preferencji. Ich prace są różnorodne, pomysłowe i staranne. Widać w nich kreatywność i zaangażowanie.

Celem edukacyjnym projektu było utrwalenie nazw planet Układu Słonecznego, doskonalenie umiejętności pracy metodą projektu, rozwijanie umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii.

Uczniowie świetnie poradzili sobie z tym zadaniem. Prace te posłużą w przyszłości jako pomoce dydaktyczne.

Danuta Morawiec