Warsztaty z dietetykiem w ramach „ Programu dla szkół”

5 i 8 kwietnia uczniowie klas trzecich, czwartych oraz piątych  wzięli udział w warsztatach z panią dietetyk Edytą Harmatą.  W pierwszej teoretycznej części prowadząca rozmawiała z uczniami na temat wpływu prawidłowego odżywiania na zdrowie, samopoczucie i rozwój człowieka. Dzieci chętnie podejmowały dyskusję, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami, zadawały pytania.
W części praktycznej wiele satysfakcji sprawiło uczniom wspólne przygotowanie koktajlu owocowego, kanapek z twarożkiem i chipsów warzywnych. Warsztaty zakończyła degustacja przygotowanych posiłków. Od pani prowadzącej każda klasa otrzymała w upominku zestaw do zakładania ogródka klasowego oraz bio mleko.

Mamy nadzieję, że udział w zajęciach przyczyni się do podniesienia świadomości na temat właściwego odżywiania oraz wpłynie na kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. „Program dla szkół” to unijny projekt koordynowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który polega na dostarczaniu dzieciom owoców, warzyw oraz mleka i przetworów mlecznych. Dzięki temu dzieci od najmłodszych lat poznają smaki zdrowych przekąsek.

XXVII MIĘDZYNARODOWY EKUMENICZNY KONKURS WIEDZY BIBLIJNEJ „JONASZ”

MAMY FINALISTÓW !

Jak co roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Konkursie Wiedzy Biblijnej. Główną ideą konkursu jest poznawanie Słowa Bożego, rozumienie tekstu biblijnego i zachęta, aby zgodnie z tym słowem żyć. W tym roku szkolnym tematem jest Ewangelia wg Św. Jana.

Organizatorem Konkursu jest Diecezja Bielsko-Żywiecka i Towarzystwo Katechetyczne „Jonasz” ze Skoczowa. MEKWB „Jonasz” ma od początku charakter ekumeniczny i międzynarodowy (jest prowadzony także w Republice Czeskiej).

9 kwietnia 2024 r odbył się etap rejonowy, do którego dostało się dwoje naszych uczniów z klasy 7b: Olga Kańtor i Karol Kozieł. Oboje przeszli do finałowego etapu konkursu, który dobędzie się 7 maja 2024 w Bielsku Białej.

Gratulujemy naszym finalistom i życzymy im dalszych sukcesów.

Powodzenia!

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

Tegoroczne obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu przebiegały pod hasłem – „Z AUTYZMEM NA TY”. Nasza społeczność szkolna solidaryzując się z osobami dotkniętymi autyzmem, „zaświeciła na niebiesko”, zakładając ubrania w tym kolorze.

Różnorodne aktywności uczniów miały na celu ukazanie namiastki potrzeb, zrozumienia i akceptacji osób z autyzmem.  Wzbogaciły wiedzę na temat autyzmu i funkcjonowania osób ze spektrum. Budując społeczną świadomość na temat autyzmu zwrócono uwagę na empatię i tolerancję dla odmiennych potrzeb osób ze spektrum.

Uczniowie w czasie wspólnych działań i zaproponowanych aktywności na świeżym powietrzu mieli możliwość dostrzeżenia różnorodnych potrzeb swoich rówieśników w środowisku szkolnym. Społeczne interakcje na boisku pozwoliły zrozumieć choć trochę trudności w działaniach osób z autyzmem: relacje, komunikacja, zmysły, elastyczność zachowania. Umiejętność otwierania się na innych, zainteresowanie drugim człowiekiem oraz wsparcie umożliwiają łatwiejsze funkcjonowanie w życiu społecznym. Razem kształtujemy właściwe postawy prospołeczne, które pozwolą lepiej zrozumieć odmienne zachowania i reagować adekwatnie w danej sytuacji.

Rozumienie autyzmu jest kluczowe dla rodziców, rodziny, opiekunów, nauczycieli, specjalistów, którzy chcą pomóc i wspierać osoby z autyzmem. Wszystkie podejmowane działania zmieniają sposób postrzegania osób ze spektrum w społeczeństwie.

Spotkanie prewencyjne z przedstawicielami policji

   ,, Przemoc i agresja występująca w  Internecie i jej konsekwencje prawne” to temat spotkania, które miało miejsce 3 kwietnia 2024r. w naszej szkole.

   Celem wizyty było przeprowadzenie rozmów z uczniami na temat rodzajów przemocy i agresji występującej w Internecie i jej konsekwencji prawnych. Spotkanie odbyło się w dwóch grupach: dla klas 4 i 5.

   Uczniowie dowiedzieli się, czym są przemoc i agresja w Internecie oraz jak powstaje zjawisko hejtu. Policjantki ostrzegały, że nieprzestrzeganie prawa może doprowadzić do poważnych konsekwencji, np. nadzoru kuratora bądź skierowania sprawy do sądu rodzinnego. Uczniowie z zaciekawieniem wysłuchali prelekcji a następnie zadawali pytania, na które funkcjonariuszki  udzielały wyczerpujących odpowiedzi.
   Podczas spotkania policjantki wyjaśniały  uczniom wiele pojęć związanych ze zjawiskiem przemocy w sieci, jak również wyjaśniały, czego nie mogą i nie powinni robić dzieci korzystając z Internetu. Pamiętajcie, że nie można:

  • stosować przemocy werbalnej (wyzywać wulgarnie, poniżać, ośmieszać, straszyć, szantażować);
  • rejestrować filmów i zdjęć wbrew woli dziecka;
  • publikować w sieci ośmieszających filmów, zdjęć i informacji;
  • tworzyć kont anonimowych, podszywać się pod inną osobę.

   Uczniowie podczas spotkania dowiedzieli się z jakimi zagrożeniami mogą zetknąć się podczas korzystania z Internetu. Policjantki poinformowały również o kategoriach zagrożeń:

Sukcesy w Powiatowym Dyktandzie z Języka angielskiego

W poniedziałek, 25 marca, w MDK odbył się finał Powiatowego Dyktanda z Języka Angielskiego - dICTate, współorganizowany przez szkołę językową Helen Doron w Oświęcimiu. 34 uczniów rywalizowało w dwóch grupach wiekowych: klasy 4-6 oraz 7-8 SP.
Naszą szkołę reprezentowali Lena Bienia-Ferreira z kl. 5b, która otrzymała wyróżnienie, oraz Maksymilian Ogorzałek z kl, 8ai, który po zaciekłej walce o srebro ostatecznie zajął trzecie miejsce.
Serdecznie gratulujemy!

WIELKANOCNY KONKURS ANGIELSKO-NIEMIECKI

„EASTER. OSTERN.”

 

Tradycyjnie już przed świętami dn. 22.03.2024 r. odbył się Wielkanocny Konkurs Angielsko – Niemiecki. Głównym jego celem było przybliżenie tradycji i zwyczajów Świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii i Niemczech oraz poszerzenie słownictwa w języku angielskim i niemieckim. Konkurs cieszył się ogromnym powodzeniem. Uczniowie walczyli w dwuosobowych drużynach. Każdy zespół wybierał sobie nr pytania, na które następnie odpowiadał przy udziale  publiczności. W tym charakterze wystąpili koledzy i koleżanki z ich klas oraz nauczyciele uczący w tych klasach. Quizshow przygotowała i prowadziła pani Agnieszka Frazik. Brało w nim udział 7 drużyn z klas siódmych. Uczniowie prezentowali bardzo wysoki poziom, nie obyło się bez dogrywki. Po raz kolejny okazało się, że najwięksi poligloci znajdują się w klasie 7b. Nagrody i dyplomy za udział w konkursie zostały rozdane podczas apelu wielkanocnego dn. 27.03.2024 r.

Finaliści:

I miejsce:           drużyna: Karol Kozieł VII b i Roksana Skibińska VII b

II miejsce:          drużyna: Olga Kańtor VII b i Julita Żondlak VII b

III miejsce:         drużyna: Julia Juras VII c i Pola Płoszczyca VII c

Wyróżnienie:     drużyna: Majka Jasińska VII b i Malwina Bogdan VII b

Gratulujemy!