W gospodarstwie wiejskim.


Grupa Misiów, realizując temat kompleksowy „Zwierzęta w gospodarstwie wiejskim” odwiedziła gospodarstwo państwa Baścików. Dzieci były zachwycone oglądając z bliska krowy i cielątka. Dodatkową atrakcją, zwłaszcza dla chłopców, były maszyny rolnicze. Po powrocie do przedszkola, dzieci z zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach, podczas których poznawały produkty pochodzące od krów, kur i innych zwierząt. (Na zdjęciach zajęcia – „Jajka w różnych postaciach”)

Dzieciaki Sadzeniaki

Grupa Sarenek i Wiewiórek miała okazję uczestniczyć w warsztatach zorganizowanych przez sieć sklepów Leroy Merlin. Spotkanie odbyło się w ramach akcji „Dzieciaki Sadzeniaki”, dzięki której dzieci mogły dowiedzieć się więcej o sadzeniu i pielęgnacji roślin. Każdy przedszkolak mógł w praktyce wykorzystać uzyskane wskazówki. Dzieci otrzymały od pań prowadzących piękne doniczki oraz sadzonki bukszpanów, które po samodzielnym zasadzeniu zabrały do domu, aby je pielęgnować. Na zakończenie na każde dziecko czekał dyplom oraz pakiet prezentów-niespodzianek.

WARSZTATY PRZYRODNICZE U „MOTYLKÓW”

W dniu 13 kwietnia 2023 r. dzieci z oddziału "Motylków" uczestniczyły w warsztatach przyrodniczych z udziałem zaproszonych osób z Leroy Merlin w Andrychowie.
Zaproszone panie zapoznały przedszkolaki ze sposobem sadzenia roślin doniczkowych, a następnie dzieci samodzielnie sadziły roślinę doniczkową zwaną popularnie – wężownicą. Panie opowiedziały dzieciom, w jaki sposób o nią dbać, by pięknie rosła i zdobiła parapet.
Posadzone roślinki dzieci zabrały do domu i obiecały, że będą o nie dbać. Oprócz tego każdy uczestnik warsztatów otrzymał pamiątkowy dyplom oraz inne wspaniałe upominki.

WARSZTATY ARTYSTYCZNE Z UDZIAŁEM KOŁA GOSPODYŃ WIEJSKICH

W poniedziałek 20 marca grupa „Biedronki” w ramach innowacji pedagogicznej „Pory roku na ludowo, czyli jak to dawniej było?” brała udział w warsztatach, które prowadziły Panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Osieku. Celem spotkania było kultywowanie u dzieci tradycji i zwyczajów wielkanocnych. Panie przybyły w strojach ludowych, by zaprezentować dzieciom to dawne odświętne ubranie, opowiedziały również o swoich działaniach w Kole Gospodyń Wiejskich. Pokazały dzieciom, jak własnoręcznie wykonać kwiaty z bibuły. Efekty pracy były imponujące. Powstały piękne i pomysłowe kwiaty, które przedszkolaki wykorzystały do wykonania palmy wielkanocnej. Serdecznie dziękujemy naszym gościom za poświęcony czas i przekazanie cennych i wartościowych informacji dotyczących tradycji.

WARSZTATY WIELKANOCNE

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych 31 marca w grupie „Biedronek” odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Dzieci z wielką radością przywitały przybyłych gości oraz zaprosiły do wspólnej zabawy. Podczas zajęć wszyscy ochoczo uczestniczyli w zabawach dydaktycznych oraz muzyczno-ruchowych, podczas których utrwalaliśmy wiadomości związane z Wielkanocą, a także doskonaliliśmy zmysł dotyku oraz przekraczanie linii środkowej ciała. Szczególną radość sprawiło dzieciom wykonanie zajączków ze skarpetek oraz ryżu, które posłużą dzieciom nie tylko jako śliczna ozdoba świąteczna, ale również jako sensoryczna zabawka. Podczas spotkania panowała miła, radosna atmosfera. Wszyscy pracowali z ogromnym zapałem. Serdecznie dziękujemy pani Ewie za obecność oraz wspólną zabawę.

Dzień wody u „Motylków”.

Światowy dzień wody ma miejsce 22 marca, ale ze względu na wyjazd tego dnia do Domu Kultury  w Kętach na spektakl „Czerwony Kapturek”, przenieśliśmy go na kolejny dzień.
Zajęcia tego dnia miały na celu rozwijanie zainteresowań dzieci o otaczającym je świecie oraz rozbudzenie  poczucia odpowiedzialności za istniejące niewielkie zasoby wody pitnej oraz uświadomienie znaczenia wody dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin.
Wprowadzeniem do zajęć było opowiadanie Heleny Bechlerowej "Jedna srebrna kropelka", które obrazowało dzieciom cykl  obiegu wody w przyrodzie. Poza tym dzieci   rozwiązywały zagadki, rebusy, quizy -dzieliły się informacjami na powyższy temat - burza mózgów.
Ćwiczyły umiejętność wnioskowania w oparciu o doświadczenia i obserwację. Wsłuchiwały się w odgłosy wody i odgadywały poszczególne dźwięki (woda kapiąca z kranu, gotująca się w czajniku, napuszczana do wanny, płynąca w strumyku, deszcz). Najwięcej frajdy sprawiły dzieciom ćwiczenia oddechowe: burza w szklance wody, wyścigi łódeczek oraz różnego rodzaju zabawy badawcze, w których trzeba było poczekać co się zadzieje w danym eksperymencie.  Zadania przeplatane były muzyką i zabawami rytmicznymi.
Wszystkie dzieci już wiedzą, że woda jest niezbędnym źródłem życia i należy o nią dbać, a więc nie marnujmy WODY!.