Zabawy ruchowe z rodzicami.

W marcu dzieci z grupy „Wiewiórek” już po raz kolejny spotkały się wraz z rodzicami by wspólnie bawić się i ćwiczyć na sali gimnastycznej w ramach cyklicznych zajęć „Z mama, tatą się ruszamy, wszyscy z tego skorzystamy”. Zajęcia dostarczają dzieciom i dorosłym wiele radości i uśmiechu. W trakcie ćwiczeń przedszkolaki nie tylko zaspokajają swoją potrzebę  ruchu ale także nabywają świadomości własnego ciała i otaczającej je przestrzeni. Uczą się współdziałania w grupie oraz tego, że siły wobec drugiej osoby można używać bez agresji. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim chętnym rodzicom za ich obecność, zaangażowanie, i już teraz zapraszamy na kolejne spotkanie.

Z WIZYTĄ W TEATRZE

22 marca przedszkolaki miały okazję pojechać do Domu Kultury w Kętach na przedstawienie teatralne pt.:  „Czerwony Kapturek” w wykonaniu teatru Aczemu.
„Czerwony Kapturek” jest klasyczną baśnią znaną w różnych wersjach w wielu zakątkach świata. W wersji chińskiej pożerającym był tygrys, a we włoskiej ogrzyca. Spokojnie. Teatr Aczemu postawił na wilka, ale widzów zaskoczyli także dodatkowi bohaterowie, którzy dostarczyli historii powiewu świeżości i masy dobrego humoru.
Dzieci miały okazję zobaczyć opowieść o odwadze, samodzielności, stawianiu granic i ekologii w zabawnej dla dużych i małych widzów odsłonie.

WIOSENNY KĄCIK PRZYRODY

W ostatnim czasie we wszystkich grupach przedszkolnych pojawiły się wiosenne kąciki. Wiosna to doskonała pora, by rozbudzać zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie. Działania te służą wprowadzeniu dzieci w obszar edukacji przyrodniczej oraz obserwacji rozwoju roślin. Przed przystąpieniem do pracy dzieci oglądały, porównywały poszczególne rodzaje nasion i cebul, nazywały rośliny, a także dowiedziały się czego potrzeba roślinom do prawidłowego wzrostu oraz jak należy o nie dbać. Następnie z radością założyły własne hodowle fasoli, wysiewały nasiona kwiatów, rzeżuchy czy owsa, a także posadziły różne cebulki roślin. Teraz wszyscy ochoczo pielęgnują i doglądają swoich roślinek, czekając z niecierpliwością aż wszystko pięknie urośnie.

POWITANIE WIOSNY

„Marzanno, marzanno,
słomiana panno,
zrób miejsce wiośnie,
płyń tam, gdzie pieprz rośnie!”

21 marca przedszkolaki świętowały tradycyjnie pierwszy dzień wiosny. Na tę okazję dzieci z grup „starszaków” wykonały kukłę marzanny, którą zaprezentowały młodszym przedszkolakom, a panie zapoznały dzieci ze starym zwyczajem jej topienia. Aby tradycji stało się zadość po zajęciach dzieci ruszyły z wiosennym pochodem nad pobliski strumyk, w którym skąpana została przygotowana kukła w nadziei na to, że na dobre zagości u nas Pani Wiosna.

 “Wiosna, cieplejszy wieje wiatr.... .”


W marcu w grupie „Motylków” dało się odczuć atmosferę oczekiwania na upragnioną wiosnę. Wszystkie wydarzenia i działania w grupie nastawione były na jej rychłe przyjście. Prace plastyczne wystawione w naszej plastycznej galerii obfitowały w pierwsze wiosenne kwiatki i inne oznaki wiosny. W sali zrobiło się bardzo wiosennie. Tego dnia postanowiliśmy wybrać się na wiosenny spacer, by poszukać pierwszych oznak wiosny i udało się - zobaczyliśmy śliczne  przebiśniegi. Świeciło słońce, wiał ciepły wiatr, wokół słyszeliśmy śpiew ptaków. Wiosna chyba jest już blisko. Kolejnego dnia w sali na parapecie okna urządziliśmy zielony kącik, założyliśmy hodowlę fasoli, samodzielnie posadziliśmy rożne cebulki oraz zasialiśmy nasionka: aksamitki i rzeżuchy. Wiemy co jest potrzebne do wzrostu roślin. Teraz wszyscy z niecierpliwością będziemy czekać, kiedy pojawią się zielone roślinki, ale dzięki codziennym zabiegom pielęgnacyjnym na efekt nie trzeba było długo czekać.

ZIELONY KĄCIK U KRASNOLUDKÓW

Przedszkolaki z grupy Krasnoludków zainteresowane tematem wiosny i zmianami, jakie zachodzą w przyrodzie, założyły w swojej sali zielony kącik. Oglądały i porównywały różne rodzaje nasion, cebulki, poznały etapy siania roślin oraz warunki ich rozwoju, a następnie z zapałem przystąpiły do sadzenia fasoli, cebuli, rzeżuchy i aksamitek.  „Zielony kącik” jest ważnym elementem dekoracyjnym i dydaktycznym w przedszkolu. Jest miejscem prowadzenia wielu doświadczeń i eksperymentów, dzięki którym dzieci zdobywają i wzbogacają swoją wiedzę.