Z wizytą na Akropolu - # Laboratoria przyszłości

23 listopada uczniowie klasy V a mieli możliwość podróży w czasie oraz „żywej” lekcji historii z zakresu starożytnej Grecji. Wszystkie wymienione metody pracy znalazły zastosowanie przy użyciu nowoczesnej technologii VR- gogli  Class VR. Sprzęt pochodzi z programu Laboratoria Przyszłości.

Podczas zajęć uczniowie  mogli spacerować wśród ruin starożytnego teatru Dionizosa oraz zobaczyć Ateny oraz Akropol z Partenonem.  Wszyscy zgodnie stwierdzili, że bardzo lubią taką lekcję historii.

Kuchnia bez tajemnic.

8b zagościła w kuchni szkolnej.  Uczniowie przygotowywali sobie drugie śniadanie. Miało być zdrowo.  Wyszło słodko i „pizzowo”, tylko nieliczni przygotowali sobie dietetyczne kanapki.
Wszyscy bawili się doskonale, naleśniki latały w powietrzu, a zapachy pizzy ściągnęły kilku smakoszy. Nie obyło się też bez „słodkich ” prezentów dla nauczycieli.

Kuchnia została wyposażona w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

"Książka uczy i bawi"
Uczniowie 4a analizowali mądre cytaty z książek.

Osiek w barwach jesieni

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy brali udział w konkursie fotograficznym „Osiek w barwach jesieni” organizowanym w naszej szkole.

Celem konkursu było rozwijanie aktywności twórczej dzieci, zachęcenie do ukazania walorów przyrodniczo – krajobrazowych w okresie jesieni, upowszechnianie fotografii jako dziedziny sztuki oraz rozwijanie pasji fotograficznej.

Z pośród wszystkich autorów fotografii jury wyłoniło laureatów.

W kategorii klas I-III nagrody zdobyli:

  • Miejsce I – Dominik Serwa
  • Miejsce II – Dominik Michalak
  • Miejsce III – Szymon Kwiatkowski

W kategorii klas IV - VI nagrody zdobyli:

  • Miejsce I – Oliwia Szczurek
  • Miejsce II – Julita Żondlak
  • Miejsce III – Roksana Skibińska

W kategorii klas VII – VIII nagrody zdobyli:

  • Miejsce I – Michał Nycz
  • Miejsce II – Matylda Kacorzyk
  • Miejsce III – Gabriela Rola

Wszystkim gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.

Udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki  „Szkoła do hymnu”

W dniu 10 listopada 2022 roku po raz piąty wzięliśmy udział w akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła do Hymnu”. Akcja wspólnego śpiewania hymnu w szkołach w przeddzień 11 listopada została zapoczątkowana w setną rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości.  W naszej szkole oraz przedszkolu od wielu lat prowadzone są działania wychowawcze mające na celu kształtowanie i rozwijanie u uczniów patriotycznych postaw: miłości do Ojczyzny oraz  szacunku do naszego dziedzictwa kulturowego.

„Miej serce i patrzaj w serce”

Przedstawienie z okazji 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości

 

Rok 2022 został ogłoszony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Rokiem Romantyzmu Polskiego. W stosownej uchwale czytamy: „ Literatura i kultura polskiego romantyzmu ukształtowały wymiar i profil duchowy Polaków”. Ta epoka jako pierwsza musiała się zmierzyć z utratą przez Polskę niepodległości, a tym samym z zagadnieniem, jak za pomocą ojczystego języka nie tylko zachować narodową tożsamość, a więc tradycję, kulturę i pamięć o historii, ale przede wszystkim wzmocnić ducha patriotyzmu i wartości, które stale będą motywować Polaków do podejmowania próby przywrócenia ojczyźnie wolności. „To romantyzmowi zawdzięczamy wypracowanie najważniejszych cech pozwalających nam przetrwać nawet najdramatyczniejsze próby zniszczenia narodu: honor, waleczność, miłość do rodzinnej ziemi, przywiązanie do tradycji, empatia wobec losu innych i gotowość do ofiar, otwartość na inne kultury i przywiązanie do wolności” – pisze dalej polski ustawodawca.